تشییع جنازه شهید فلسطینی، 12 سال پس از شهادت

تشییع جنازه شهید فلسطینی، 12 سال پس از شهادت
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 19:11

هزاران تن از شهروندان فلسطینی، پیکر یک شهید فلسطینی را 12 سال پس از شهادتش، در غرب رام الله تشییع کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تشییع جنازه باشکوه شهید "شادی شاکر حمامره" از بیمارستان بیت جالا آغاز شد و تا روستای حوسان در غرب بیت لحم که زادگاه شهید بود، ادامه یافت، آن گاه بقایای پیکر این شهید، در همان روستا به خاک سپرده شد.

مادر شهید حمامره گفت: از این که پس از 12 سال، اکنون قبری از پسرم دارم که می توانم کنار آن برایش اشک بریزیم، خوشحالم.

وی سپس بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پس دادن پیکر همه شهدای فلسطینی تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی، یک شنبه شب، بقایای پیکر شهید حمامره را در گذرگاه ترقومیا در جنوب الخلیل، به فلسطین تحویل داد.

شهید حمامره، در تاریخ 26/3/2002 به همراه یک جوان فلسطینی دیگر به نام خالد دبش از روستای الخضر، به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر صهیونیست، در قدس اشغالی به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی در اقدامی مغایر با قوانین و عرف بین المللی، از پس دادن پیکر شهدای فلسطینی به خانواده هایشان سر باز می زند و پیکر این شهدا را در چهار قبرستان در اراضی اشغالی، تحت عنوان قبرستان "مبارزان دشمن" دفن می کند و هیچ کس از آمار واقعی پیکرهایی که در این مکان به صورت توهین آمیزی دفن شده اند، اطلاع دقیقی ندارد.

نهادهای فلسطینی با استناد به مدارک موثقی که در اختیار دارند، شمار پیکرهایی که رژیم صهیونیستی از تحویل آن ها به فلسطینی ها سر باز زده است را دستکم 288 پیکر می دانند و با این حال تاکید می کنند که آمار واقعی بسیار بیشتر از این ارقام است. این پیکرها، در قبرهایی فاقد اسم و فقط دارای شماره، در عمق 20 سانتیمتری و چسبیده به یکدیگر دفن شده اند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها