برای مقابله با قاچاق سوخت:

الجزایر در مرز با مراکش کانال حفر می کند

الجزایر در مرز با مراکش کانال حفر می کند
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 09:39

همه قراین و شواهد بیانگر تداوم تیرگی روابط سیاسی و دیپلماتیک مغرب و الجزایر است و الجزایر با حفر یک کانال در مرزهای خود با مغرب به بهانه جلوگیری از قاچاق بنزین باعث تشدید تیرگی این روابط شده است و برخی کارشناسان معتقدند که حفر این کانال در مرزهای دو کشور خالی از انگیزه های سیاسی نیست .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه های الجزایر مانند الشروق نوشتند: کانال در بخش زیادی از مرزهای الجزایر با مغرب حفر شده است و مسئولان الجزایر علت حفر این گودال را جلوگیری از قاچاق بنزین از الجزایر به مغرب و قاچاق مواد مخدر از مغرب به الجزایر اعلام می کنند. 
دولت مغرب تاکنون درباره حفر گودال در مرزهای مشترک خود با الجزایر به شکل رسمی اظهارنظر نکرده است ولی منابع دیپلماتیک و دولتی مغرب اعلام می کنند که این اقدام بیانگر مخالفت الجزایر با مرزهای ترسیم شده است .
به نوشته روزنامه های داخلی؛ دولت الجزایر خودروهای گشتی و بالگردهای بیشتری را برای کنترل مرزهای مشترک خود با مغرب به کار گرفته و مصمم به خرید هواپیماهای بدون سرنشین از روسیه و چین به این منظور است .
الجزایر تولید کننده نفت است و بهای بنزینی که از این کشور به تونس، مغرب و همسایگان جنوبی اش قاچاق می شود، بالغ بر 800 میلیون دلار است که 60 درصد از این بنزین به مغرب و 40 درصد بقیه به تونس و همسایگان جنوبی قاچاق می شود .
روابط الجزایر و مغرب سال هاست که تیره است که این روابط درپی حمایت الجزایر از جبهه آزایبخش پولیساریو و حمله تعدادی از جوانان مغربی به سرکنسولگری الجزایر در شهر الدار البیضاء المغرب در روز اول نوامبر 2013 و پایین کشیدن پرچم الجزایر، تیره تر شده است.
پولیساریو و مغرب درباره مالکیت بر منطقه صحرای باختری با یکدیگر اختلاف دارند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها