حماس: اختیاری به عباس برای سازش نداده ایم

حماس: اختیاری به عباس برای سازش نداده ایم
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 10:10

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" هر گونه تفویض اختیار به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای موافقت با تاسیس کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع مسئول در جنبش حماس در واکنش به اظهارات عباس در جریان دیدارش با نماینده پژوهشکده امنیت ملی رژیم صهیونیستی طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که این جنبش هیچ گونه تعهد یا اختیاری به عباس و یا هر فرد دیگری برای موافقت با راهکار تشکیل دو کشور نداده است و امکان ندارد که حماس با چنین راهکاری و یا با چشم پوشی از حتی یک وجب خاک سرزمین فلسطین موافقت کند.

حماس همچنین اعلام کرد که آنچه در سال 2006 و در قالب سند وفاق ملی اتفاق افتاد این بود که همه گروه های فلسطینی با برخی مشترکات ملی از جمله تاسیس کشور فلسطین در مرزهای سال 67 و به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود موافقت کردند، اما در آن سند هیچ اثری از به رسمیت شناختن رژیم صیونیستی یا مشروعیت آن در سرزمین فلسطین نبود و این مساله ادعای برخی طرف ها مبنی بر موافقت ما با آنچه را که سازمان آزادی بخش فلسطین قبلا در زمان اسلو با آن موافقت کرده بود، تکذیب می کند.

جنبش حماس در ادامه این بیانیه بر پایبندی خود به مقاومت و به ویژه مقاومت مسلحانه به عنوان تنها راهکار کارآمد برای تحقق اهداف ملت فلسطین در زمینه آزاد سازی سرزمین و بازگشت آوارگان و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

حماس همچنین از عباس خواست که هر چه سریعتر مذاکرات سازش را متوقف کرده و از رویاهای خود دست بردارد و به همکاری های امنیتی با دشمن صهیونیستی پایان دهد. حماس بر لزوم آزادی بازداشت شدگان سیاسی در کرانه باختری به عنوان مقدمه ای برای احیای پروژه ملی فلسطین که در معرض نابودی آشکار قرار گرفته است، تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها