تلاش برای نابودی بقایای رژیم قذافی در سبها

تلاش برای نابودی بقایای رژیم قذافی در سبها
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 10:40

برخي منابع نظامي ليبي گفتند: نيروهاي ارتش و انقلابيون از پايگاه نظامي الجفره در قلب صحرا در مركز ليبي به حركت درآمده و دوشنبه شب به مناطق مشرف بر شهر سبها در جنوب اين كشور رسيدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم اين منابع كه خواستند نام آنها فاش نشود، افزودند: اين نيروها براي آغاز عمليات نظامي گسترده اي درچند منطقه در جنوب ليبي آماده مي شوند كه هدف از اين عمليات تعقيب افراد مسلح طرفدار معمر قذافي رهبر سابق ليبي است.
اين منابع گفتند: اولويت خارج كردن پايگاه نظامي تهمند در شهر سبها از كنترل افراد مسلح طرفدار قذافي و تعقيب افراد مسلح موجود در چند منطقه است كه اقدامات خصمانه عليه كشور و انقلاب از زمان سرنگوني رژيم قذافي در سال 2011 ميلادي مرتكب مي شوند.
برخي مسئولان محلي در شهر سبها در روزهاي اخير از نرسيدن هرگونه نيرو و تجهيزات نظامي تقويتي به اين شهر با وجود اعلام دولت براي اينكار، شكايت داشتند.
عمار محمد سخنگوي وزارت بهداشت ليبي به خبرگزاري آناتولي تركيه گفت: 154 نفر از آغاز ماه جاري ميلادي در درگيريها در شهرهاي سبها در جنوب و العجيلات و ورشفانه در غرب ليبي كشته و 463 نفر ديگر زخمي شدند.
كميسيون امور بشردوستانه سازمان ملل در ليبي از آثار و عواقب زيانبار درگيري هاي خونين در شهر سبها ابراز نگراني روز افزون كرد بويژه كه اين درگيري ها باعث كوچ و آوارگي صدها خانواده به سمت چندين شهرك در جنوب ليبي شده است.
جنوب ليبي از مرزق در غرب گرفته تا الكفره در شرق و شهر سبها شاهد تنش هاي شديدي است كه باعث كمبود شديد مواد غذايي، دارو و سوخت شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها