در یدار با سفیر ایرن مطرح شد؛

جنبلاط از حمایت ایران از کابینه فراگیر لبنان تقدیر کرد

جنبلاط از حمایت ایران از کابینه فراگیر لبنان تقدیر کرد
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 11:13

"ولید جنبلاط"رییس جبهه مبارزه ملی لبنان ، در دیدار با سفیر ایران در لبنان از حمایت تهران از تشکیل کابینه فراگیر در این کشور و نقش کلیدی و اساسی آن در سوریه تقدیر کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جنبلاط نماینده پارلمان لبنان در گفتگو با غضنفر رکن آبادی در بیروت همچنین بر مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
در این دیدار که در ساختمان سفارت ایران در بیروت انجام شد، جنبلاط با بیان اینکه تروریسم بدون هیچ ترحمی به همه طوایف لبنانی ضربه می زند، افزود: لبنان در آینده نزدیک انتخاب رییس جمهور را در پیش دارد و برای این امر همبستگی همه لبنانی ها ضروری است. وی تاکید کرد ایران از تشکیل دولت فراگیر در لبنان حمایت می کند.
پایگاه النشره نیز خاطرنشان کرد که جنبلاط در این دیدار اظهار امیدواری کرد که مشکلات سیاسی لبنان طی ساعات و روزهای آینده حل شود تا بتوانیم درباره تشکیل دولت فراگیر به توافق دست یابیم.
جنبلاط افزود: در شرایط کنونی حفظ همبستگی ضروری است به ویژه پس از اینکه مناطقی در لبنان از قبیل طرابلس، ضاحیه بیروت و سفارت ایران در معرض اقدامات تروریستی قرار گرفتند.
رییس جبهه مبارزه ملی لبنان ادامه داد: تروریسم هیچ تفاوتی میان گروه‌ها و طوایف مختلف قایل نمی‌شود و همه مذاهب و گروه ها را هدف قرار می‌دهد.

وی درباره عدم مشارکت ایران در کنفرانس ژنو۲ درباره سوریه نیز گفت: تردیدی نیست که ایران به همراه کشور‌های منطقه مانند ترکیه، عربستان سعودی نقشی محوری و اساسی در حل مشکل سوریه دارد و مواضع حسن روحانی رییس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره ضرورت خروج همه نیروها از سوریه بسیار حایز اهمیت است.
جنبلاط خاطرنشان کرد: "نبیه بری" رییس پارلمان لبنان، ۴ ماه قبل بر ضرورت عدم دخالت لبنان در سوریه تاکید کرد و مواضع روحانی و بری به یکدیگر نزدیک است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها