عدرا، جایی که تک تیراندازها مردم را ترور می کنند

عدرا، جایی که تک تیراندازها مردم را ترور می کنند
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 14:50

روزنامه اينديپندنت در گزارشي به قلم پاتريك كاكبرن با عنوان "غيرنظاميان بي گناه در تيررس در عدرا" به درد و رنج شهروندان عادي سوري پرداخت و از برخورد کشنده گروه هاي مسلح مخالف با آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، كاكبرن در گزارش خود به شهادت اهالي شهر عدرا در شمال شرق دمشق اشاره كرد كه از اين شهر فرار كرده اند. او در گزارش خود نگاهي به درد و رنج آنها در سايه وخامت اوضاع امنيتي سوریه به خصوص این منطقه پرداخت.

يكي از سربازان ارتش سوريه به نام ابوعلي به خبرنگار این روزنامه گفت: شورشيان مسلح از طريق شبكه فاضلاب و تونل هاي زير زميني از يك محل به يك محل ديگر مي روند و روز بسيار سردي را در دسامبر گذشته براي به كنترل درآوردن شهر عدرا انتخاب كردند كه وضعيت آب و هوا بسيار بد و ديد بسيار نامحدود بود.

كاكبرن گفت: وضعيت شهر عدرا درباره ساير شهرهاي سوريه نيز صدق مي كند.

خليل الحلمي 63 ساله از جمله غيرنظامياني است كه كاكبرن شهادت آنها را جمع آوري كرده است. الحلمي گفت كه مخالفان مسلح او را مجبور كردند تا خانه خود در شهر عدرا را 11 دسامبر ترك كند.

الحلمي از كارمندان سابق دولت سوريه افزود كه وي امروز از جبهه النصره و از القاعده جيش الاسلام هراس دارد.
شاهدان عيني گفتند: افراد نجات يافته از نبردهاي كنوني در شهر عدرا تاييد مي كنند كه برخي عناصر جبهه النصره 32 سوري وابسته به اقليت هاي ديني از جمله دروز، شيعه و علوي و مسيحي را بازداشت و فوري به قتل رسانده اند.
اين شاهدان افزودند: آنها خانه ها را براي يافتن افراد مورد پيگرد خود براي از بين بردن فوري آنها تفتيش مي كردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها