کرزی: آمریکا پشت پرده عملیات تروریستی در افغانستان

کرزی: آمریکا پشت پرده عملیات تروریستی در افغانستان
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 09:37

رئیس جمهور افغانستان ارتش آمریکا را به حمایت از تروریسم و اجرای عملیات تروریستی در کشورش متهم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حامد کرزی ارتش آمریکا را به حمایت و حتی اجرای بخشی از حملاتی متهم کرد که به گروه طالبان منتسب شده است.

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" به نقل از یکی از مشاوران کرزی نوشت که وی در طول سالها فهرست حملاتی را که معتقد است واشنگتن آنها را طرح ریزی کرده، تهیه کرده است.

یکی از این حملات، عملیات انتحاری روز 17 ژانویه به رستوارنی در شهر کابل است که اتباع خارجی به آن رفت و آمد داشتند و در جریان آن 21 نفر کشته شدند.

روزنامه واشنگتن پست افزود: کرزی و تعدادی از مشاورانش معتقدند حمله به رستوران مذکور با هدف منحرف کردن افکار عمومی - از حمله هوایی آمریکا در ایالت پروان و کشتار شهروندان افغان که دو روز قبل از حمله به رستوارن انجام شده بود- صورت گرفت.

چند روز بعد از حمله تروریستی به این رستوران، کابل به صراحت دستگاههای اطلاعاتی خارجی را در این حمله و حملات مشابه متهم دانست.

این روزنامه به نقل از مشاور کرزی نوشت: هدف آمریکا تضعیف کرزی و برهم زدن ثبات افغانستان همزمان با نزدیک شدن به پایان دوره ماموریت نیروهای ناتو در پایان سال جاری میلادی در این کشور است.

به گفته وی، این اقدامات به این دلیل است که کرزی پیشنهاد آمریکایی ها برای امضای یک توافقنامه امنیتی دوجانبه با هدف ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان بعد از پایان ماموریت ناتو را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها