شورای علمای بحرین منحل شد

شورای علمای بحرین منحل شد
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 12:37

نهاد قضایی رژیم آل خلیفه شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه عالی اداری رژیم بحرین امروز در حکمی در ارتباط با شکایت "خالد بن علی آل خلیفه" وزیر دادگستری و امور اسلامی، شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد.
"محسن العلوی" وکیل بحرینی در این خصوص گفت: دادگاه شورای اسلامی علما را منحل کرد، با وجود آنکه وزیر دادگستری خواستار توقف فعالیت این شورا شده بود و نه انحلال آن.
العلوی اظهار داشت: یکی از دلایل سیاسی بودن حکم صادر شده ضد شورای علما، این است که با وجود حضور سر وقت ما در دادگاه، قاضی از وکلا و دیگران خواست که دادگاه را ترک کنند.
"شیخ محمد حسن خجسته" از اعضای این شورا در این خصوص گفت: ما به عنوان علمای دین منتظر نمی مانیم تا حکمی علیه ما صادر شود؛  هیچ چیزی ما را متوقف نمی کند و ما به حمایت از مطالبات مردم ادامه می دهیم.
این عالم بحرینی تأکید کرد: ما بر حمایت از مطالبات مسالمت آمیز مردم تأکید می کنیم، و فعالیتهای ما طبق تکلیف شرعی است که بر دوش ما قرار دارد و برای این کارها منتظر اجازه کسی نیستیم.

شورای اسلامی علمای بحرین در سال 2005 توسط آیت الله شیخ عیسی قاسم تأسیس شد. بیشتر طلبه های علوم دینی بحرینی در این شورا عضو هستند و فعالیتهای آن بر مسائل دینی متمرکز بوده است.

این شورا همزمان با آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در 14 فوریه 2011 حمایت خود را از این حرکت مردمی و مطالبات برحق آن اعلام کرد.

شورای اسلامی علمای بحرین وظیفه خود را اهتمام به امور فردی و عمومی جامعه بر اساس دیدگاه اسلامی و شرعی شامل و فراگیر اعلام کرده است.
این شورا همچنین اهداف تأسیس خود را اینگونه عنوان کرده است:
پاسداری از وحدت جامعه و خدمت به آن.
پاسداری از هویت اسلامی امت و دفاع از آن در برابر هرگونه تهاجم فرهنگی.
توسعه بیداری اسلامی فراگیر در جامعه.

پربیننده ترین خبرها