وفاق: آل خلیفه قادر به همزیستی با بحرینی‌ها نیست

وفاق: آل خلیفه قادر به همزیستی با بحرینی‌ها نیست
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 12:54

جمعیت وفاق بحرین، هجمه رژیم آل خلیفه ضد شورای اسلامی علمای این کشور را بیانگر سیاست طایفه‌ای این رژیم دانست و آن را به مثابه جنگ سازمان یافته رژیم با آزادی اندیشه و آزادی عقیده و شعائر مذهبی ارزیابی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق تأکید کرد، رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست حذف مخالف در تلاش برای تعرض به شورای اسلامی علمای بحرین است که بالاترین تشکیلات دینی شیعیان در بحرین به شمار می آید. دادگاه های رژیم آل خلیفه در تلاش هستند این شورا را تعطیل کنند تا به این وسیله هرگونه فعالیت و آزادی های دینی در بحرین را محاصره و محدود کنند.

جمعیت وفاق، این تلاش های کینه توزانه را به مثابه وحشتناک ترین موارد نقض حقوق بشر و آشکارترین اقداماتی طایفه گرایانه ضد مردم بحرین و همچنین در حکم تلاش رژیم برای محدود کردن آزادی ها و تنگ کردن عرصه بر فعالیت های مردمی دانست.

جمعیت وفاق، تاکید کرد که این تلاش ها همزمان با اقدامات طایفه گرایانه دیگری از سوی رژیم صورت می گیرد که با تعرض به شعائر مذهبی بحرینی ها در مراسم عاشورای امسال، صورت می گیرد؛ و در این بین تعرض به مساجد و منهدم کردن آن ها که از سال 2011 در دستور کار قرار گرفته بود همچنان ادامه دارد. رژیم آل خلیفه این سیاست را از طریق تلاش برای تغییر محل مساجد به صورت غیرقانونی به کار بسته است.

جمعیت وفاق خاطرنشان کرد، حجم گستردۀ نقض حقوق دینی و تلاش های کینه توزانه طایفه ای رژیم، از بی پروایی رسمی آل خلیفه و مصادره حقوق و آزادی های مردم در برابر چشم جامعه جهانی پرده بر می دارد و سیاست حذف مخالفان را که از 14 فوریه 2011 در دستور کار این رژیم قرار گرفته است، آشکارتر می کند.

جمعیت وفاق هشدار که صدور حکم انحلال شورای اسلامی علمای بحرین، برای همگان ثابت خواهد کرد که رژیم آل خلیفه قادر به همزیستی با مردم خود نیست و از پذیرش نظر مخالفان سر باز می زند و طرز تفکری طایفه ای و استبدادی دارد و تنها دغدغه این رژیم، سرپوش نهادن بر این رویکردهای خود با انجام امور تشریفاتی و صوری است در حالی که اساس رفتاری که با مردم خود دارد، استبدادی و خشونت بار است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها