پناهجویان سوری، روابط الجزایر و مغرب را تیره کردند

پناهجویان سوری، روابط الجزایر و مغرب را تیره کردند
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 19:10

العالم - وزارت خارجه الجزایر، سفیر مغرب را در اعتراض به اتهامات مطرح شده درباره اخراج پناهجویان سوری، احضار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری دولتی الجزایر به نقل از "عمار بلانی" سخنگوی رسمی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که سفیر مغرب، از سوی وزارت خارجه الجزایر احضار و مراتب اعتراض شدید الجزیره به ادعای طرف مغربی مبنی بر اخراج اتباع سوری از الجزایر به سمت خاک مغرب، به وی اعلام شد.

این در حالی است که به گفته برخی منابع خبری الجزایر، گارد مرزی این کشور بعدازظهر یکشنبه گذشته از ورود پناهجویان سوری که مقام های مغربی قصد اخراج و روانه کردن آنان به سمت الجزایر را داشتند، جلوگیری کرده بودند.

روز گذشته نیز وزارت خارجه مغرب، سفیر الجزایر را احضار و نسبت به آنچه "اخراج آوارگان سوری به سوی مغرب" نامید، اعتراض کرد. بدین ترتیب هر دو کشور، یکدیگر را به اخراج آوارگان سوری به سوی مرز مشترک متهم می کنند و این در حالی است که الجزایر و مغرب، هر یک چند هزار کیلومتر با سوریه فاصله دارند.

با آغاز بحران سوریه از اسفند سال 89، میلیون ها سوری از خانه و کاشانه خود آواره شدند، که بیش از سه میلیون نفر آن به کشورهای منطقه از جمله ترکیه، لبنان، اردن، مصر و برخی دیگر از کشورهای منطقه مهاجرت کردند و حدود چهار میلیون نفر نیز در داخل کشور سوریه آواره هستند.

جنایات تروریست های تکفیری در سوریه که از سوی کشورهای غربی - عربی حمایت می شوند همچنین موجب کشته شدن دهها هزار سوری و مجروحیت صدها هزار نفر دیگر در طی بحران 35 ماهه سوریه شده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها