افشای طرح عربستان برای شکست مذاکرات ژنو 2

افشای طرح عربستان برای شکست مذاکرات ژنو 2
پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 - 09:11

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، به تشریح اقدامات گروه‌های وابسته به القاعده در این کشور و حمایت عربستان سعودی از این گروه‌ها پرداخت.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه در این نامه تأکید کرد: عربستان سعودی برای به شکست کشاندن راه حل سیاسی بحران سوریه و ادامه خشونت و تروریسم، تلاش کرد تا به درگیری و اختلاف گروه‌های تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام"، "جبهه النصره"، "جیش المجاهدین" و "جبهه اسلامی" و دیگر گروه‌های مسلح و تروریستی پایان دهد.
سوریه خاطرنشان کرد: عربستان سعودی همچنین سعی کرد تا همه امکانات مالی، نظامی و لجستیکی لازم را برای متحد کردن این گروه های تروریستی ضد دولت سوریه و به شکست کشاندن راه حل سیاسی به کار بگیرد.
در این نامه آمده است: عربستان سعودی به منظور تحقق این هدف، "عبدالله بن سلیمان المحیسنی" از مبلغان دینی که گروه های افراطی از او دستور و فتوا می‌گیرند، مأمور کرد تا طرحی را به عنوان "ابتکار امت" مطرح کند. هدف از این طرح آتش بس فوری بین گروه های تروریستی و مسلح در همه مناطق سوریه است.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: اجرای این طرح با نظارت عربستان سعودی و همسویی آن با پیامهای سرکرده القاعده برای اتحاد گروه های تروریستی مورد حمایت عربستان در سوریه بیانگر آن است که نقش عربستان از حمایت مخفیانه از القاعده به حمایت آشکار از این گروه‌های تروریستی است. این اقدام عربستان نقض آشکار و بی سابقه قوانین و قطعنامه‌های شورای امنیت است که در آنها و به ویژه قطعنامه 1373-2001 تأکید شده که نباید به هیچ صورتی از گروه‌ها و افرادی که در تروریسم دست دارند، حمایت شود.
وزارت خارجه سوریه همچنین درخواست کرد گروه‌های "جبهه اسلامی" و "جیش المجاهدین" در فهرست سازمانهای تروریستی وابسته به القاعده ، گنجانده شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها