در گفتگوی مشاور اسد با العالم مطرح شد:

سوریه قربانی دروغ پردازی های رسانه ای

سوریه قربانی دروغ پردازی های رسانه ای
پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 - 17:53

مشاور سیاسی و اطلاع رسانی رییس جمهوری سوریه و عضو هیات سوری، گفت: در ژنو 2 دریافتم کشور و ملتم قربانی دروغ پردازی های اطلاع رسانی است که از ابتدای بحران دنبال می شود.

خانم بثینه شعبان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم ضمن تقدیر از دولت و ملت ایران به خاطر حمایت از ملت سوریه در بحران کنونی ، افزود: موضع اخیر آمریکا همزمان با نشست "ژنو 2" درباره مسلح سازی تروریستها در سوریه با هدف مانع تراشی در مسیر حل سیاسی بحران سوریه اتخاذ شده است.

وی تاکید کرد : آنچه در ژنو جریان دارد، گفت وگو نیست چون گفت وگو باید میان دو کشور یا دو طرف باشد در حالی که هیات ائتلاف یا به اصطلاح مخالفان، خود را نماینده خودشان می دانند و معلوم نیست نماینده بقیه گروه ها کیست.

شعبان درباره لغو نشست روز سه شنبه گفت: پس از آنکه خواستار محکوم شدن اقدام آمریکا برای از سر گیری مسلح سازی تروریستها در سوریه شدیم، ائتلاف با آن موافقت نکرد لذا اخضر الابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، تعویق نشست بعد از ظهر را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: این تعویق نه برای آن بود که هیات سوریه موضعش را مشخص کند چون ما می دانیم چرا به اینجا آمده ایم و مسوولیتمان چیست بلکه به خاطر آن بود که عناصر ائتلاف با اشخاصی که به آنان دستور می دهند، رایزنی کنند.

مشاور رییس جمهوری سوریه گفت: نقش آمریکا از ابتدای بحران، مداخله آشکار در امور سوریه بود، آنان تروریستها را مسلح می کنند و حتی از کمکهای تسلیحاتی عربستان و قطر و تسهیلات ترکیه به تروریستها چشم پوشی می کنند، در حالی که چنین اقدامهایی مغایر با قطعنامه 1373 شورای امنیت است. 

وی تصریح کرد: آمریکا همراه با روسیه کشورهای جهان را برای شرکت در کنفرانس دعوت کرد، لذا تلاشش برای از سرگیری روند مسلح سازی تروریستها نشانه آن است که آمریکا منافق است به همین دلیل نیز مسوول واقعی هر گونه ایجاد مانع در مسیر حل سیاسی بحران سوریه می باشد.

این مسوول سوری درباره سخنان رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه، گفت: ما فورد را عنصر نامطلوب دانستیم و او دیگر در سوریه سفیر نیست، وی به گونه ای با مردم سوریه سخن می گوید که گویی سفیر مختار است در حالی که مردم سوریه صلاح خود را می دانند. 

وی با درخواست از آمریکا برای دست برداشتن از اندیشه امپریالیستی، موضع هیات نظام سوریه در ژنو 2 را سازنده توصیف کرد.

عضو هیات سوری افزود: هیات سوری در نشست دوشنبه سندی شامل استقلال سوریه، یکپارچگی ارضی آن، مخالفت با مداخله بیگانگان، تلاش برای آزادی سرزمینهای غصب شده سوریه و حفظ نظام و نهادهای آن ارایه داد که متاسفانه با مخالفت مخالفان مواجه شد.

وی تصریح کرد: این سند و همچنین سند روز سه شنبه نشات گرفته از کنفرانس ژنو یک است چون بر یکپارچگی ارضی سوریه و اتحاد مردم آن تاکید دارد، بند اول سند ژنو یک نیز پایان دادن به خشونت است که در واقع همان تروریسم داعش، جبهه النصره و جبهه اسلامی می باشد.

بثینه شعبان یادآور شد: موضع روسیه نشات گرفته از سیاستش در زمینه حق ملتها برای تعیین سرنوشت است و منحصر به سوریه نمی باشد چون مبتنی بر اصول سازمان ملل متحد و مشروعیت بین المللی بوده و صادقانه است لذا از ابتدای بحران موضعش را تغییر نداد.

وی افزود: هیچ فشاری از سوی طرفهای گوناگون به ما وجود ندارد و تنها فشار بر ما آن است که مردم نیازمند راه حل هستند، لذا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از استمرار خونریزی به کار می بریم اما مخالفان که دارای روابط صمیمانه با اربابانشان هستند، تحت فشار قرار دارند.

پربیننده ترین خبرها