معاون نخست وزیر مصر رسما کناره گیری کرد

معاون نخست وزیر مصر رسما کناره گیری کرد
جمعه 11 بهمن 1392 - 07:34

دولت مصر با استعفای زیاد بهاء الدین معاون نخست وزیر این کشور در امور اقتصادی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری دولتی خاورمیانه مصر "منا" با اعلام این خبر افزود: حازم ببلاوی نخست وزیر درخواست استعفای بهاء الدین را که وزیر امور همکاری بین الملل مصر نیز است، پذیرفت.

ببلاوی، اشرف السید عربی وزیر برنامه ریزی کابینه را مامور تصدی موقت وزارت همکاری بین المللی با حفظ سمت کنونی کرد.

درهمین حال، پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع گزارش داد: معاون نخست وزیر دولت موقت مصر دوشنبه گذشته از سمت خود استعفا کرده بود و روز پجشنبه حازم ببلاوی نخست وزیر این کشور با این استعفا موافقت کرد.

زیاد بهاء الدین در صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی اعلام کرد که روز دوشنبه استعفانامه خود را تقدیم حازم الببلاوی نخست وزیر مصر کرده است.

تا کنون درباره علت استعفای معاون نخست وزیر مصر مطلبی منتشر نشده است ولی به نظر می رسد که این تغییرات در راستای ترمیم کابینه دولت موقت پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است.

پیشتر گزارش‌هایی در باره تغییرات احتمالی در کابینه دولت موقت مصر و احتمال استعفای "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع به منظور آمادگی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده بود.

بهاء الدین درخصوص علل استعفای خود فقط به این نکته اکتفا کرده که "استعفا دادم تا فعالیت مجدد حزبی و سیاسی خود در خارج از حوزه کاری دولت را از سر بگیرم".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها