وفاق: انحلال شورای علما،اعلام جنگ با شیعیان است

وفاق: انحلال شورای علما،اعلام جنگ با شیعیان است
جمعه 11 بهمن 1392 - 08:34

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با تاکید بر متوقف نشدن تظاهرات مسالمت آمیز مردمی برای رسیدن به خواسته‌های مشروع خود گفت: انحلال شورای اسلامی علمای بحرین به منزله جنگ علیه شیعیان این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در مصاحبه ای تلویزیونی اظهار داشت که انحلال شورای اسلامی علمای بحرین پیامی منفی به مخالفان و ملت است.

وی با بیان اینکه "شورای اسلامی علمای بحرین مانند هر نهاد دینی دیگری مسایل کلی در بحرین را مطرح می‌کند"، تاکید کرد که انحلال این شورا به منزله جنگ علیه شیعیان است.

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین "از برخی تلاش‌ها برای به حاشیه راندن شیعیان در همه نهادهای بحرین خبر داد چرا که شیعیان بندگی کردن برای خاندان حاکم را نمی‌پذیرند".

شیخ علی سلمان برحق مردم برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز به منظور دستیابی به حقوق مشروعشان تاکید و مخالفت خود را با هرگونه اقدامات خشونت آمیز از طرف هر فردی، اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ما خواستار توقف تظاهرات مسالمت آمیز نخواهیم شد زیرا این یک حق است که باید از آن پاسداری شود.

شیخ علی سلمان خاطرنشان کرد: انحصار طلبانی در قدرت هستند که نمی خواهند دستیابی به راه حل در بحرین صورت گیرد.

دادگاه عالی اداری رژیم بحرین روز چهارشنبه (9بهمن ماه 1392) با صدور حکمی سیاسی در ارتباط با شکایت "خالد بن علی آل خلیفه" وزیر دادگستری و امور اسلامی، شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد.

شورای اسلامی علمای بحرین در سال 2005 توسط آیت الله شیخ عیسی قاسم تأسیس شد. بیشتر طلبه های علوم دینی بحرینی در این شورا عضو هستند و فعالیتهای آن بر مسائل دینی متمرکز بوده است.

این شورا همزمان با آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در 14 فوریه 2011 حمایت خود را از این حرکت مردمی و مطالبات برحق آن اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها