فیفا: قطر، بردگی مدرن را پایان دهد

فیفا: قطر، بردگی مدرن را پایان دهد
جمعه 11 بهمن 1392 - 16:53

درحالی که سازمان های بین المللی همچنان با ابراز نگرانی از استثمار کارگران خارجی در قطر، آن را به "بردگی" تشبیه می‌کنند؛ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه‌ای از دولت قطر خواست، تدابير مشخصی براي بهبود وضعيت کارگران مهاجر در اين کشور اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، فدراسيون بين المللي فوتبال دیروز (پنجشنبه) در نامه‌اي که از سوي ژروم والک دبيرکل آن ارسال شد، از کميته برگزاري جام جهاني 2022 قطر خواست «تا 12 فوريه 2014 گزارشي در خصوص بهبود شرايط کار در قطر ارائه کند».

فيفا در این نامه خاطر نشان کرد، اين نهاد از زمان آخرين ديدار ژوزف بلاتر رئيس فيفا از دوحه در نوامبر 2013 منتظر انتشار اخباري در باره اتخاذ تدابيري ملموس از سوي قطر به منظور بهبود شرايط زندگي و رفاه کارگران خارجي است.

در همین حال، نمايندگان پارلمان اروپا در قطعنامه‌اي که ماه نوامبر تصويب شد، اعلام کردند شرايط کارگران خارجي در قطر آنها را نگران کرده است. آنها همچنين گفتند بيم دارند مرگ و مير کارگران در کارگاه‌ها با نزديک شدن به برگزاري جام جهاني تشديد شود.

اين نمايندگان از شرکت‌هاي اروپايي که در کارگاه‌هاي ساختماني در قطر فعال هستند خواستند که مسئوليت‌پذير باشند و معيارهاي اجتماعي را رعايت کنند.

آنها همچنين از فيفا خواسته بودند، پيامي روشن و محکم براي قطر بفرستد.

ژوزف بلاتر در ديداري که نه نوامبر 2013 با شيخ تميم بن حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر داشت، موضوع شرايط کارگران خارجي را مطرح کرد و برگزار کنندگان جام جهاني 2022 به او اطمينان دادند حقوق بشر و اصل عدالت اجتماعي را محترم مي‌شمرند.

سازمان‌هاي غيردولتي و اتحاديه کارگري تاکنون چندين بار درباره شرايط کار کارگران خارجي در قطر هشدار داده‌اند و اعلام کردند آنها در وضعيتي نزديک به برده‌داري در قطر زندگي مي کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها