ایستگاه بعدی تروریست‌های داعش کجاست؟

ایستگاه بعدی تروریست‌های داعش کجاست؟
جمعه 11 بهمن 1392 - 18:38

یکی از سرکردگان سلفی‌های لبنان، ایستگاه بعدی سازمان موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) وابسته به القاعده را افشا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عمر بکری گفت: داعش سینا را ایستگاه بعدی خود قرار داده و "ابوبکر البغدادی" رهبر این گروه، این صحرا را بخشی از سرزمین شام می داند.

بکری در گفتگو با روزنامه الوطن کویت، این احتمال را مطرح کرد که گروه هایی از داعش وارد سینا شده باشند و افزود: «هدف البغدادی نه انضمام سینا به سرزمین شام، بلکه پیوند تمام منطقه به آن است، که با ایجاد امارت اسلامی آغاز شده، سپس به ولایت عمومی و خلافت راشده تبدیل شده و در کره زمین تا کاخ سفید امتداد خواهد یافت».

وی در ادامه، با بیان بخش دیگری از خیال پردازی های سران داعش افزود: تحقق این موضوع، منوط به استقبال "امت اسلامی" از وی است در غیر این صورت درگیری های زیادی با اهالی این سرزمین به وقوع خواهد پیوست. 

بکری درباره "ابوسیاف الانصاری" که تشکیل جناح داعش در لبنان و بیعت با البغدادی را اعلام کرد و اینکه آیا وی یک شخصیت واقعی است یا خیالی، گفت: استراتژی رهبری در القاعده، امنیتی است، او دیگران را می شناسد اما دیگران وی را نمی شناسند، ضربه می زند اما ضربه نمی خورد، دیگران را می بیند اما دیگران او را نمی بینند، همانند شبح تردد می کند تا قادر باشد به همه جا برود، مانند ابومصعب الزرقاوی که خود را نشان نداد تا توانست در الانبار، فلوجه و رمادی حضور داشته باشد. 

وی افزود: تاکنون شخصیت ابوسیاف در لبنان ناشناخته است و آنچه اعلام شد مقدمه آغاز فعالیت داعش در لبنان است، این مقدمه تاکید البغدادی به این موضوع است که وکیل قانونی وی در شمال لبنان، ابوسیاف می باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها