واکنش علمای لبنان به انحلال شورای علمای بحرین

واکنش علمای لبنان به انحلال شورای علمای بحرین
شنبه 12 بهمن 1392 - 10:52

تشکل لبنانی"تجمع علمای جبل عامل"، اقدام رژیم حاکم بحرین در انحلال شورای اسلامی علمای بحرین را طرح خطرناکی دانست که همه مراکز دینی، سیاسی، حقوقی، مدنی و حرفه ای را هدف قرار داده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تجمع علمای جبل عامل از مراکز حقوقی بین المللی و مرتبط با آزادی های دینی و همه مراکز حامی حقوق بشر خواست با اعمال فشار، این طرح هدف دار و برنامه ریزی شده را که در صدد از بین بردن هویت اسلامی است، متوقف کنند.
این تجمع تاکید کرد: مردم بحرین برای دست یافتن برحقوق پایمال شده خود هیچگاه از پای نخواهند نشست.
تجمع علمای جبل عامل از دولت بحرین خواست در تصمیم ظالمانه خود در حق همه مردم بحرین و نه فقط گروه علمایی که هر روز بدان ظلم شده و حقوقش نقض می شود، بازنگری کند.
دیده بان حقوق بشر بحرین نیز منحل کردن شورای اسلامی علمای بحرین را به مثابه نقض آشکار حقوق بشر و ننگی بر پیشانی دولت بحرین دانست که همواره در پی حذف مخالفان است و این بار بزرگ ترین تشکل ملی و نهادی ریشه ای و اصیل در بحرین را نشانه رفته است.
دادگاه عالی اداری رژیم بحرین روز چهارشنبه (9بهمن ماه 1392) با صدور حکمی سیاسی در ارتباط با شکایت "خالد بن علی آل خلیفه" وزیر دادگستری و امور اسلامی، شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد.
شورای اسلامی علمای بحرین در سال 2005 توسط آیت الله شیخ عیسی قاسم تأسیس شد. بیشتر طلبه های علوم دینی بحرینی در این شورا عضو هستند و فعالیتهای آن بر مسائل دینی و اجتماعی مردم متمرکز بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها