کمپین مخالفت با یهودی سازی منطقه الاغوار فلسطین

کمپین مخالفت با یهودی سازی منطقه الاغوار فلسطین
شنبه 12 بهمن 1392 - 13:57

فعالان فلسطینی روز جمعه با اعلام مخالفت با یهودی سازی منطقه الاغوار، کمپین بزرگی با عنوان" ملح الارض "(نمک زمین) را برای احیای روستای "عین حجله " در منطقه نزدیک به کلیسای وابسته به دیر حجله در منطقه الاغوار فلسطین برگزار کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم این فعالان در بیانیه ای اعلام کردند که هدف از این کمپین؛ مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی در یهودی سازی، الحاق منطقه الاغوار و احیای روستای فلسطینی کنعانی الاصل در منطقه الاغوار است که نزدیک خیابان 90 قرار دارد و بحر المیت را به بیسان متصل می کند.
این فعالان با اشاره به اینکه این کمپین در قالب مقاومت مردمی شکل گرفته است ، از جامعه بین الملل و همه افرادی که با مساله فلسطین اعلام همبستگی کرده اند، خواستند همه شرکتهای صهیونیستی از جمله کارخانه ها ، شرکتهای زراعی این رژیم درمنطقه الاغوار فلسطین را تحریم کنند شرکت هایی که همگی با غصب و بهره برداری از منابع طبیعی فلسطینیان پابرجا هستند.
فعالان فلسطینی به شرکت مهادرین ،بزرگترین شرکت تولید کننده صهیونیستی و صادر کننده سبزیجات و میوه به ویژه از منطقه الاغوار ، شرکت زراعی "هادیکلام" صادرکننده خرماهای تولید شده شهرک نشینان در اغوار فلسطین، شرکت برامییر و شرکت " اهاوا " تولید کننده  تولیدات آرایشی از املاح بحر المیت اشاره کردند.
گفتنی است روستای عین حجله نزدیک دیر حجله در مناطق تقسیم شده "جیم" (که براساس توافق ژنو  تحت کنترل کامل صهیونیستها است) قرار دارد و  تحت نظارت الدیر بوده و  زمینهای زراعی شهرک نشنیان بر آن احاطه داشته و پادگان ارتش اشغالگران نیز بر اطراف احاطه دارد.
زمین های وابسته به الدیر، نزدیک به هزار دونم است که ارتش به بهانه های امنیتی بر بخشی ازآن تسلط یافته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها