داعش سوریه، گردان زنان تشکیل داد

داعش سوریه، گردان زنان تشکیل داد
يکشنبه 13 بهمن 1392 - 22:14

العالم - گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلام در عراق و شام " داعش " ، در استان الرقه سوریه ، دو گردان زنانه تشکیل داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه ای خبر دادند گردان زنانه به نام های "الخنساء" و "ام الریان" تشکیل شده و داعش برای عضوگیری دراین گردان ها، فراخوان داد.

به نوشته سایت های خبری مخالفان دولت سوریه، این گردان ها، از زنان مجرد 18 تا 25 ساله، در ازای حقوق ماهانه 25 هزار لیره سوری (معادل کمتر از 200 دلار) دعوت به همکاری کرد و شرط پذیرش داوطلبان را محدود شدن همه فعالیت های آنان برای گروهک داعش اعلام کرد.

این دو گردان، ازدیروز، با اعزام خودروهای گشت زنی در خیابان های الرقه ، موانع ایست و بازرسی برای کنترل آمد و شد و بازرسی بدنی زنان، ایجاد کرد.

"ابراهیم مسلم " یکی از سرکردگان گروه های مخالف دولت سوریه، در این خصوص به روزنامه الشرق الاوسط گفت: برخی از فعالان مخالف، برای عبور از پست های بازرسی ما، لباس زنانه به تن می کنند و نقاب می زنند.

وی که از اهالی شهر الرقه است، افزود: تشکیل گردان زنان تنها راه حلی است که داعش در اختیار دارد و به وسیله آن می تواند جلوی این پدیده را بگیرد، ما پیش از این نمی توانستیم زنان را بازرسی کنیم؛ اما با تشکیل این گردان ها، این امکان فراهم شد.

گروه های مسلح تروریست در سوریه، پیش از این از طریق باب کردن فتواهایی نظیر جهاد نکاح، زنان را به خدمت می گرفتند؛ اما در پی رسوا شدن این حیله و فاش شدن نیت های پلید مفتیان جهاد نکاح، اکنون این گروه ها، برای جذب زنان، به راه های تازه ای روی آورده اند، که تشکیل گردان های زنان، یکی از این راه هاست.

پربیننده ترین خبرها