نقض آتش بس درالحوث‌ یمن و پیروزی ‌تازه ‌انصارالله

نقض آتش بس درالحوث‌ یمن و پیروزی ‌تازه ‌انصارالله
يکشنبه 13 بهمن 1392 - 22:18

العالم - جنبش حوثی انصار الله دریمن از نقض آتش بس، توسط فرزندان الاحمر و شبه نظامیان تکفیری خبر داد.

"ضیف الله الشامی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله، روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هرچند ما در قبال بستن قرارداد آتش بس، ناچار به امتیازدهی های فراوان به طرف مقابل شدیم و برای برقراری آتش بس تلاش بسیاری کردیم، اما متاسفانه، طرف مقابل، آن را نقض کرد.
وی افزود: فرزندان الاحمر و دار و دسته آن ها، متعرض ساکنان منطقه حوث شدند و مردم این منطقه را به بردگی کشانده، راه های منتهی به این منطقه را مسدود کردند و مسافران را کشتند.
الشامی، علت این اقدامات فرزندان الاحمر را سلب مسئولیت از آنان و بیکار شدن عناصر تکفیری و مزدورانی دانست که از کشورهای مختلف به یمن جلب شده اند. ارتش یمن هم که تحت امر "علی محسن الاحمر" مشاور رئیس جمهوری قرار گرفته است تا به جنگ اهالی منطقه "حاشد" و مناطق مجاور آن در استان "عمران" برود.
وی اخراج کامل عناصر تکفیری و فرزندان الاحمر از منطقه حوث را یادآور شد و با بیان این که طی هفته های گذشته برای نجات این عناصر جنایتکار و امضای آتش بس میان دو طرف تلاش های زیادی صورت گرفته بود، خاطر نشان کرد: کسانی که در این زمینه میانجی گری کرده بودند، از شیوه نقض آتش بس در شگفت ماندند. زیرا فرزندان الاحمر با تانک های خود به منطقه حوث حمله کردند و خودروهای آنان به منطقه نفوذ کرده و سلاح هایی از انبار نظامی ارتش به یغما بردند، به طوری که شهروندان حوث ناگزیر به مقابله با آنان شدند.
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله، سپس با رد ادعای چیرگی حوثی ها بر مناطق گسترده ای از شمال یمن، گفت: چنین شایعاتی، ساخته و پرداختۀ بوق های تبلیغاتی حزب اصلاح و تکفیری های فتنه گر است. مردم یمن، در همه مناطق از خود دفاع می کنند، زیرا همه آن ها خطر گروه های مسلح تکفیری را دریافته اند.
وی رویکرد جنبش انصار الله را مسالمت جویانه و مبارزه این گروه را سیاسی عنوان کرد و افزود: رهبران این جنبش در پایتخت ترور شدند، بدون آن که فرصت دفاع از خود داشته باشند به همین سبب اعضای این جنبش، به کمک اهالی مناطق خود ناگزید به مقابله با تجاوزات گروهک ها و دار و دسته های تروریست شدند.
ضیف الله الشامی با اشاره به ناکامی باندهای جنایتکار در زدن برچسب متجاوز به حوثی ها خاطر نشان کرد: انصارالله، در اوج قدرت، آتش بس را پذیرفت و به منظور جلوگیری از خونریزی، اقدام به امتیازدهی در این زمینه کرد.
حوثی های جنبش انصار الله، روز یک شنبه به شدت با فرزندان الاحمر درگیر شدند و توانستند منطقه حوث را تحت کنترل خود درآورده، پایگاه های خاندان الاحمر در الخمری را که منزل خانوادگی خاندان الاحمر نیز در آن واقع شده است، تصرف کنند.
منابع آگاه قبایل نیز تاکید کردند که خاندان الاحمر منازل خود را خالی و دستور آتش زدن انها را صادر کردند و جنبش انصارالله نیز شمار زیادی از عناصر شبه نظامی الحمر را به اسارت گرفتند.

14:45- 2-2

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها