رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در دادگاه آل‌خلیفه

دوشنبه 14 بهمن 1392 - 11:34

دادگاه تجدید نظر بحرین امروز دوشنبه (3 فوریه) به پرونده " نبیل رجب " فعال برجسته بحرینی و رئیس مرکز حقوق بشر بحرین رسیدگی می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نبیل رجب" به علت دفاع از حقوق بشر و ابراز عقاید و نظرات خود در دفاع از حقوق مردم بحرین از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه بازداشت شده است.

"محمد الجشي" وکیل نبیل رجب گفته است که موکلش بیش از یک سال است که درخواستی فوری مبنی بر توقف مجازاتش داده است، تا به اعتراضش در دادگاه استیناف رسیدگی شود.

به گفته وکیل رجب، موکل وی طبق گزارشی که " کمیته بازداشت بدون دلیل وابسته به سازمان ملل " تهیه کرده است ، از تضمین های لازم برای محاکمه عادلانه برخوردار نبوده است.

وی تصریح کرد که او تنها زندانی اندیشه در بحرین است که به طور غیرقانونی و به مدت بیش از یک سال از بقیه بازداشت شدگان جدا شده است و همچنان درهمین وضعیت قرار دارد.

جمعیت وفاق بار دیگر خواسته خود را مبنی بر آزادی فوری و بدون قید و شرط نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین تکرار کرد.

وفاق تاکید کرد که ادامه بازداشت نبیل رجب ، نشانه آشکاری از ظلم و ستم مسئولان بحرینی درحق وی است ، علیرغم اینکه درخواست های بین المللی و حقوقی بسیاری برای آزادی او مطرح شده است.

نبیل رجب: من برمی‌گردم و آل خلیفه می‌رود
رئیس مرکز حقوق بشر بحرین حدود یک سال و نیم قبل و پیش از بازداشتش در مصاحبه ای با شبکه المنار در لبنان با تأکید بر اینکه ترسی از بازگشت به بحرین ندارد و به کشورش باز خواهد گشت، تأکید کرد که این رژیم آل‌خلیفه است که از بحرین خارج خواهد شد.
نبیل رجب در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا نگران این موضوع نیست که به دلیل اظهاراتش از بازگشت به منامه منع شود، تأکید کرد: من وارد منامه می شوم و آنها هستند که خارج می‌شوند.
وی افزود: من در بحرین می مانم؛ بحرین سرزمین من و اجداد من است؛ نیاکان من صدها سال است که در بحرین زندگی می کنند، و جد من شیخ محمد 450 سال قبل با پرتغالی ها جنگید.
نبیل رجب خاطرنشان کرد: من از خارج از بحرین نیامده ام که بخواهم از این کشور خارج شوم.
وی با اشاره به اینکه شماری از شهروندان بحرینی به دلیل سرکوبها از این کشور خارج شده اند، تأکید کرد: من از این سرکوبها نمی‌ترسم و به کشورم باز می‌گردم.
نبیل رجب ادامه داد: مردم بحرین جان، مال، فرزندان و همه داشته‌های خود را برای آزادی ملت تقدیم کردند، و من در برابر این انسانها چیزی نیستم.
نبیل رجب با اشاره به حمایت مردم از انقلابیون و رهبران انقلاب 14 فوریه گفت: امروز، علاقه و محبت مردم بزرگترین ثروتی است که ما داریم، و ما چیزی بیشتر از آن نمی خواهیم.
رئیس مرکز حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد: رژیم بحرین جوانانی 14، 15 و 20 ساله را به قتل رساند و شهروندان  بحرینی چندین سال است که برای رسیدن به آزادی در حال تحمل سرکوبگری‌ها و جانفشانی هستند.
نبیل رجب تأکید کرد: ما بحرینی‌ها حاضر هستیم برای رسیدن به مطالبات خود بهای آن را پرداخت کنیم، و نمی‌دانم که چقدر طول خواهد کشید و یا اینکه چقدر باید جانفشانی کنیم، ولی من مطمئن هستم در سایه پشتیبانی و حمایتهای مردمی، این تلاشها به نتیجه خواهد رسید و ما پیروز خواهیم شد.

 

پربیننده ترین خبرها