عربستان و مصر با تونل به هم وصل می‌شوند؟

عربستان و مصر با تونل به هم وصل می‌شوند؟
چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 21:50

وزیر حمل و نقل مصر، از ارائه پیشنهادی به عربستان سعودی برای ایجاد راه ارتباطی میان مصر و عربستان به وسیله تونلی از طریق بستر دریای سرخ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این پیشنهاد، در سفر امروز "حازم الببلاوی" نخست وزیر مصر به عربستان سعودی مطرح شده است. وی در این سفر، با بازرگانان بزرگ سعودی و مصری در ریاض دیدار خواهد کرد و به بررسی مسائل همکاری مشترک قاهره و ریاض خواهد پرداخت.

"ابراهیم الدمیری" وزیر حمل و نقل مصر همچنین تاکید کرد که این مسیر، به نام پادشاه عربستان، "تونل ملک عبدالله" نام خواهد گرفت.

این در حالی است که مصر، به منظور جلب سرمایه گذاری کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، به تکاپو افتاده است تا بتواند از تنگنای اقتصادی که این کشور را از سه سال پیش تاکنون گرفتار کرده است، رهایی یابد.

این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که عربستان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت و ثروتمندترین کشور اسلامی، همچنان فاقد راه آهن است و همه ساله جابجایی میلیون ها زائر حج و عمره در داخل این کشور و حد فاصل شهرهای جده، مکه و مدینه، از طریق جاده و با اتوبوس صورت می گیرد، در حالی که با توجه به اقلیم عربستان و کوهستانی نبودن آن، احداث راه آهن در این کشور بسیار کم هزینه است.

26

پربیننده ترین خبرها