انگیزه آل سعود از قانون مبارزه با تروریسم چیست؟

انگیزه آل سعود از قانون مبارزه با تروریسم چیست؟
جمعه 18 بهمن 1392 - 08:30

هفته نامه المنار چاپ فلسطین در گزارشی به بررسی ابعاد، علل و انگیزه های پشت پرده رژیم سعودی از صدور قانون جدید مبارزه با تروریسم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، هفته نامه المنار در گزارش خود آورده است: اقدام عربستان در صدور قانون مبارزه با تروریسم فریبکارانه بوده و با مقاصد حسنه ای مطرح نشده است و چیزی از رویکرد رژیم عربستان در حمایت از تروریسم نمی کاهد.

برخی محافل سیاسی که مسایل عربستان را دنبال می کنند، به هفته نامه المنار گفتند: صدور این قانون به معنای بازنگری در سیاست عربستان در قبال پرونده های منطقه و دخالت های آشکار این کشور در برخی زمینه ها یا به رسمیت شناختن شکست گروههای تروریستی در صحنه های متعدد نیست؛ گروههایی که وحشیانه ترین جنایتها را علیه ملتها مرتکب می شوند.

این محافل سیاسی معتقدند: اتخاذ این تصمیم (صدور قانون مبارزه با تروریسم) بدین دلیل بود که دیگر برای رژیم سعودی در بین ملت های عرب احترامی باقی نمانده و عربستان منزوی شده است و از تحرکات داخلی که منجر به سرنگونی آل سعود شود، هراس دارد. لذا هدف از صدور چنین قانونی، سرکوب هرگونه انتفاضه مردمی در عربستان است زیرا مردم مخالف سیاست های رهبران خود هستند که در سطح داخلی و خارجی هیچ مقبولیتی ندارند.

به نوشته هفته نامه المنار، این تصمیم همچنین به منزله اعلام برائت از اقدامات تروریستی خونینی است که رژیم سعودی از طریق گروهک های تکفیری و وهابی در یمن و سوریه و عراق انجام می دهد.

محافل سیاسی این سوال را مطرح کردند که آیا مگر این رژیم سعودی نیست که مزدوران و نیز اتباع سعودی را به انجام اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف عربی تشویق می کند؟ رژیم عربستان خود، خون مردم سوریه و عراق را می ریزد و اموال و سلاح در اختیار باندهای تروریستی در این دو کشور قرار می دهد و عربستان به کشور تولید کننده تروریسم و حامی آن تبدیل شده است.

به گفته این محافل سیاسی، تصمیم عربستان برای مبارزه با تروریسم یک تصمیم دروغین برای سرپوش گذاشتن بر نقش تروریستی خرابکارانه ای است که سران عربستان در آن دست دارند. این تصمصم همچنین برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های وحشیانه ای است که علیه ملت سوریه و عراق مرتکب می شود.

این محافل سیاسی افزودند: این تصمیم برای فریب افکار عمومی است و تلاشی مایوسانه رژیم سعودی برای ترمیم چهره خود در عرصه داخلی، منطقه ای و بین المللی به شمار می رود چرا که روزانه فهرستی از نام اتباع سعودی کشته شده توسط ارتش سوریه اعلام می شود و شهروندان عربستان نیز از اعزام فرزندانشان به میدانهای جنگ در سوریه و عراق خشمگین هستند.

محافل سیاسی درباره اقدامات تروریستی آتی سران آل سعود علیه مردم سوریه و عراق بویژه درآینده  نزدیک هشدار دادند و در واقع این تصمیم جدید رژیم سعودی را تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات آتی آن دانستند.

پربیننده ترین خبرها