عضو سابق اخوان در انتخابات مصر نامزد نمی‌شود

عضو سابق اخوان در انتخابات مصر نامزد نمی‌شود
يکشنبه 20 بهمن 1392 - 22:35

"عبدالمنعم ابوالفتوح" عضو سابق اخوان المسلمین و رئیس حزب "مصر قدرتمند" اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  ابوالفتوح امروز (یکشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر این حزب درمرکز قاهره گفت: ما نمی توانیم با مشارکت در این انتخابات و فریب مردم، وجدان خود را راضی کنیم.
ابوالفتوح افزود: همه شواهد بیانگر این است که روند دموکراسی، احترام به آزادی و حقوق بشر وجود ندارد از اینرو در این اقدامات بیهوده شرکت نخواهیم کرد.
هیات عالی حزب مصر قدرتمند نیز در بیانیه ای که در کنفرانس مطبوعاتی قرائت شد، از تصمیم این حزب مبنی بر عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی خبرداد.
در این بیانیه آمده است، حزب مصر قدرتمند همچنان به ارزیابی فضای سیاسی، آزادی های همراه انتخابات، وهمکاری با دیگر گروههای سیاسی و مردمی برای اعمال فشار جهت پایبندی به فرایند دموکراسی ادامه خواهد داد.

ابوالفتوح که سال 2011 ازگروه اخوان المسلیمن جدا شد، یکی از بارزترین سیاستمداران مصری است که سال 2012 برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد، و دراولین مرحله مقام چهارم را کسب کرد.
"حمدین صباحی" رئیس جریان مردمی دیروز از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد، اما "عبدالفتاح سیسی" وزیر دفاع  که از مدتها قبل زمزمه های حضور او در انتخابات در این کشور پیچیده است، هنوز  به صورت رسمی تصمیم خود را در خصوص نامزد شدن در انتخابات اعلام نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها