انتقاد بی‌سابقه نماینده سعودی از مبلغان وهابی

انتقاد بی‌سابقه نماینده سعودی از مبلغان وهابی
دوشنبه 21 بهمن 1392 - 14:25

نماینده مجلس شورای عربستان، اذعان کرد که مبلغان سعودی، مردم را برای جنگ در سوریه تحریک می کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عیسی الغیث" به همراه هیأتی از نمایندگان مجلس شورای سعودی، با یکی از کسانی که هنگام خروج از عربستان به هدف شرکت در جنگ در سوریه دستگیر شده بود، دیدار کرد.
به گفته "الغیث" این فرد اعتراف کرد که سخنان سه تن از مبلغان وی را به اتخاذ این تصمیم برانگیخته است.
الغیث، بدون آن که نامی از آن مبلغان ببرد، ادعا کرد که این مبلغان عضو هیأت رسمی شیوخ وهابی عربستان نیستند.
نماینده مجلس عربستان تاکید کرد که به جای مبارزانی که به سوریه می روند، عاملان تحریک آن ها باید پشت میله های زندان باشند.
این نخستین بار است که هیأتی از نمایندگان مجلس شورای عربستان به زندان های این کشور می روند و با طیف خاصی از زندانیان دیدار می کنند.

به نظر می رسد این دیدار، تنها نمایشی تبلیغاتی جهت جلب تایید نهادها و سازمان های بین المللی و مردم عربستان در خصوص قانون جدید مبارزه با تروریسم و حمایت از آن باشد.
این قانون که به تازگی به تصویب پادشاه عربستان رسیده است، با انتقاد گسترده در عرصه داخلی و خارجی مواجه شد و ناظران بین المللی، آن را قانونی قابل تاویل دانستند که می تواند زمینه ساز سلب هرگونه آزادی های فردی به ویژه در زمینه آزادی بیان و اعتراض شود. به صورتیکه نهادهای امنیتی سعودی با استناد به این قانون به راحتی می توانند معترضان و مخالفان داخلی را با اتهامات تروریستی بازداشت کنند و بدون محاکمه به زندان بیندازند.

رژیم عربستان سعودی به عنوان یکی از حامیان اصلی گروه های مسلح و تروریستی در منطقه و به ویژه سوریه شناخته می شود.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها