درخواست عراق از وزیرخارجه جمهوری آذربایجان

درخواست عراق از وزیرخارجه جمهوری آذربایجان
دوشنبه 21 بهمن 1392 - 16:49

العالم - نخست وزیر عراق بر لزوم همکاری سیاسی و مبادله اطلاعات با جمهوری آذربایجان در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نوری مالکی روز دوشنبه در بیانیه ای که پس از دیدار وی با "المار محمد یاروف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان صادر شد ، خواهان تقویت روابط عراق و آذربایجان و فعالیت کمیته های مشترک و افزایش همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه های نفت و گاز شد.

وزیر امور خارجه آذربایجان نیز دراین دیدار با بیان اینکه کشورش درمعرض اقدام های تروریستی قرار گرفته ، گفت آذربایجان آماده است که درخصوص مبادله اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم که منطقه را تهدید می کند ، با عراق همکاری وهماهنگی کند.

ياروف با اشاره به تمایل شرکت های آذربایجانی برای فعالیت و سرمایه گذاری در عراق که در گذشته دربخش برق و انرژی و غیره درآن کشور فعال بوده اند ، گفت پارلمان آذربایجان تصمیمی مبنی بر گشایش سفارت این کشور در بغداد گرفته است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان صبح امروز در صدر هیاتی رسمی وارد بغداد شد و با استقبال هوشيار زيباري وزیر امور خارجه عراق روبرو شد.

روابط عراق با کشورهای جهان در طول دوران حکومت دیکتاتوری صدام ، افت و خیزهای زیادی را پشت سرگذاشت و این روابط پس از حوادث 2003 و سپس تحولات در اوضاع سیاسی و امنیتی که بربخش روابط خارجه نیز تاثیر گذاشت ، دستخوش بحران شد، ولی روابط خارجه عراق با کشورهای دیگر پس از بهبود اوضاع امنیتی و تسهیلاتی که دولت عراق در زمینه سرمایه گذاری ارائه کرد ، بهبود یافت. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها