معاون وزیرخارجه سوریه :

مبارزه با تروریسم اولویت سوریه در ژنو 2 است

مبارزه با تروریسم اولویت سوریه در ژنو 2 است
دوشنبه 21 بهمن 1392 - 17:07

العالم - فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت که موضوع مبارزه با تروریسم در اولویت برنامه های سوریه در کنفرانس ژنو 2 قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، فیصل مقداد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ژنو تاکید کرد : اگر کشتار در سوریه متوقف نشود، مردم این کشور به گفتگوهای ژنو 2 اعتماد نخواهند کرد.

وی با اشاره به قتل زنان و کودکان در روستای معان گفت ، ما مبارزه با تروریسم و توقف خونریزی در سوریه را در صدر دستور کار خود در دور دوم مذاکرات ژنو قرار داده ایم.

معاون وزیر امور خارجه سوریه کشتار روز گذشته غیرنظامیان را در روستای معان در شمال شرق حماه محکوم کرد و گفت تروریست ها فقط به دنبال کشتن زنان و کودکان بودند و شمار کشته شدگان در این روستا از پنجاه نفر بیشتر است. تروریست ها حتی چهار نفر از معلولان را در این روستا سر بریدند.

مقداد افزود: ما مبارزه با تروریسم و توقف خشونت را در صدر دستور کار خود در مذاکرات ژنو قرار داده ایم. همه باید بدانند که هدف اصلی، متوقف کردن ریخته شدن خون سوری ها است. زمانی می توانیم از روند صلح واقعی و معتبر سخن بگوییم که کشتار و ترور متوقف شود. ملت سوریه از ما و از جامعه بین المللی می خواهد در مسیر توقف خشونت و تروریسم حرکت کنیم و اگر کشتار و خونریزی و حمایت خارجی طرف های منطقه ای و بین المللی از قاتلان و تروریست ها متوقف نشود، دستیابی به نتیجه ای واقعی غیرممکن خواهد بود.

وی همچنین از مخالفانی که در ژنو حضور دارند به علت محکوم نکردن کشتار در روستای معان انتقاد کرد و گفت آنها در گذشته دولت را به ارتکاب چنین اقداماتی متهم می کردند در حالی که خودشان عامل این جنایت ها هستند و پول و سلاح کسانی را که مرتکب این گونه کشتارها می شوند؛ تامین می کنند.

مقداد افزود: زمان آن فرا رسیده است که این گونه اقدامات تروریستی متوقف شود و سوری ها به توافقی بین خود برای متوقف کردن این گونه کشتارها به عنوان یک اولویت دست یابند. ما اگر خونریزی در سوریه را متوقف نکنیم در واقع هیچ کاری نکرده ایم.

عضو هیات رسمی سوریه در مذاکرات ژنو برادامه حمایت دولتش از مردم در برابر تروریست ها در هرشرایطی تاکید کرد و گفت: گروه های تروریستی به کشتار غیرنظامیان اقدام می کنند ولی دولت سوریه از مردم در برابر تروریست ها حمایت می کند و حتی یک گلوله به سوی آن ها شلیک نمی کند.

مقداد با اشاره به اینکه دهها هزار تروریست به زندان مرکزی حلب حمله کردند و تلاش نمودند تا همه زندانیان این زندان را به قتل برسانند ، افزود: بسیاری از زندانیان به علت محاصره زندان حلب از سوی گروه های مسلح جان خود را از دست دادند.

وی همچنین اظهار کرد:  فصل هفتم منشور سازمان ملل ضد سوریه اجرا نخواهد شد، بلکه هدف از آن درتنگنا قرار دادن هم پیمانان سوریه است، درحالی که فصل هفتم باید ضد آمریکا و فرانسه و انگلیس به علت حمایت آن ها از تروریسم اجرا شود.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه دولت سوریه و هیات آن در نشست ژنو ذره ای از خواسته های خود کوتاه نخواهند آمد و در نشست باقی خواهند ماند، گفت "ما از مردم خود در برابر تروریست ها که وسایل و ابزارهای مختلف را ضد مردم به کار برده اند، حمایت می کنیم".

وی خاطرنشان کرد: ما مانند تروریست ها علیه غیرنظامیان بیگناه از سلاح استفاده نمی کنیم.هر دولتی در جهان وظیفه دارد که از مردم خود در برابر تروریست ها حمایت کند.

مقداد در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: مردم ترکیه دوست ما هستند، اما دولت ترکیه، کشور را به سوی بحران سوق می دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها