آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست ‌جمهوری مصر

آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست ‌جمهوری مصر
دوشنبه 21 بهمن 1392 - 18:23

قاهره، العالم – ماراتون رقابت انتخابات ریاست جمهوری مصر با اعلام آمادگی "حمدین صباحی" به عنوان نخستین کاندیدای احتمالی این انتخابات؛ و تاکید وی بر تلاش برای تحقق اهدف انقلاب 25 ژانویه، آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هسته مرکزی "جنبش تمرد" مصر که در برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری این کشور نقش اساسی داشت، به دنبال اعلام حمایت کامل از "عبدالفتاح سیسی" در صورت ورود به رقابت انتخابات ریاست جمهوری، دچار شکاف شده و "حسن شاهین" و "محمد عبدالعزیز" دو تن از رهبران این جنبش، به محض اعلام نامزدی صباحی، حمایت خود را از وی اعلام کردند.

خبرنگار العالم در مصر گزارش کرد : حزب" مصر القویه" به رهبری "عبدالمنعم ابوالفتوح" نامزد انتخابات سابق ریاست جمهوری مصر نیز با بیان این که این حزب نامزدی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ندارد، تاکید کرد که این امر به معنی کناره گیری از عرصه فعالیت سیاسی نیست، بلکه نتیجه سختگیری هایی است که این حزب پس از دادن رای منفی به قانون اساسی، با آن مواجه شده است.

ابوالفتوح رئیس سابق حزب مصر القویه روز گذشته گفت: متاسفانه در شرایط کنونی هیچ گونه روند دموکراسی در مصر دیده نمی شود ... بنابراین من نامزد این انتخابات نمی شوم.

به گفته خبرنگار العالم در مصر، گروه های اسلامی و احزاب عضو ائتلاف ملی هوادار اخوان المسلمین نیز همگی این انتخابات را تحریم و تاکید کرده اند که از هیچ نامزدی حمایت نمی کنند.

"مجدی احمد حسین" رئیس حزب الاستقلال و عضو ائتلاف ملی در گفت وگو با العالم تصریح کرد: ما اوضاع سیاسی کنونی مصر را قبول نداریم، زیرا روندی غیر قانونی و نتیجه کودتای نامشروع است.

tt-10-8:3 

 

پربیننده ترین خبرها