برندۀ 120 جایزه بین‌المللی بازداشت شد

برندۀ 120 جایزه بین‌المللی بازداشت شد
دوشنبه 21 بهمن 1392 - 19:12

جمعیت وفاق تاکید کرد که رژیم بحرین در راستای حملات انتقام‌جویانه خود علیه فعالان رسانه‌ای، همچنان به بازداشت عکاسان در این کشور ادامه می دهد.

به گزارش شبکه خبری العالم، این جمعيت دربیانیه خود تصریح کرد: رژیم همچنان به بازداشت عکاسان و فعالان رسانه ای به عنوان بخشی از حملات انتقام جویانه خود علیه فعالان رسانه ای و همه فعالانی که در اندیشه و آرای خود با آن مخالفند و یا خواهان تحول دموکراتیک هستند، ادامه می دهد.

جمعیت وفاق افزود: بازداشت تعداد بیشتری از عکاسان و فعالان رسانه ای، بیانگر رویکرد رژیم در تلاش برای محدود کردن آزادی بیان و اندیشه و خاموش کردن صدای مطالبات مردمی است که اینک سه سال از آغاز انقلابی دموکراتیک را پشت سر می گذارد.

نیروهای مزدور رژیم بحرین بامداد امروز دوشنبه (21 بهمن 92)، یک عکاس به نام "سید احمد موسوی" و برادرش را پس از حمله به خانه های آنها در منطقه الدرّاز و تفتیش خانه، بازداشت کردند و بدین ترتیب تعداد عکاسان بازداشت شده بحرینی به 10 نفر رسیده است. این نیروها که در منطقه حضور داشتند، تعدادی دیگر از شهروندانی را که برای ادای نماز صبح  به مسجد می رفتند، و یک جوان دیگر از منطقه القریه را نیز بازداشت کردند.

یادآور می شود، سید احمد موسوی 119 جایزه بین المللی در رقابت های بین المللی عکاسی دریافت کرده است.

جمعیت وفاق در ادامه تاکید کرد که آزادی مطبوعات در بحرین در پایین ترین حد ممکن است، چرا که روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای تعقیب و بازداشت می شوند و هر رسانه ای که دیدگاهی بر خلاف دیدگاه رسمی مطرح می کند، با آن مقابله می شود و رژیم همه ابزارهای خود را برای خاموش کردن صدای مخالفان به کار می گیرد.

پربیننده ترین خبرها