فرار عناصر داعش از استان دیر الزور سوریه

فرار عناصر داعش از استان دیر الزور سوریه
سه شنبه 22 بهمن 1392 - 13:02

عناصر گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) پس از سه روز درگیری شدید با عناصر گروه "جبهه النصره" از استان دیر الزور در شرق سوریه عقب نشینی کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال حمله گسترده عناصر "جبهه النصره" و بیش از 10 گروهک دیگر، به محل اختفا و استقرار گروهک داعش در سه روز اخیر، عناصر این گروهک مجبور به عقب نشینی از این استان نفت خیز سوریه شدند.
رامی عبد الرحمن، مسئول مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" با اشاره به مخالفت جبهه النصره برای وساطت برای پایان دادن به درگیری ها، اعلام کرد: عناصر داعش به طور کامل از این منطقه عقب نشینی کرده اند و تنها تعدادی از آنها در منطقه ای در نزدیکی شهر الرقه (شمال) حضور دارند.
گروه‌های مسلح از جمله جبهه النصره و داعش برای به دست گرفتن کنترل مناطق غنی نفتی در این منطقه با یکدیگر می‌جنگند. این درحالی است که این دو گروه و دیگر گروه های مسلح در سوریه از سوی طرفهای خارجی به ویژه رژیم سعودی حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند.
برخی از فعالان میدانی نیز اعلام کردند که عناصر مسلح مخالف دولت همچنین یکی از سرکردگان "داعش" در دیر الزور به نام "ابوذر العراقی" را دستگیر کردند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها