نوری مالکی خبر داد:

تلاش داعش برای فریب جوانان عراقی با پول قطر و عربستان

تلاش داعش برای فریب جوانان عراقی با پول قطر و عربستان
چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 11:19

نخست وزیر عراق با اشاره به تلاش ناامیدانه داعش برای فریب جوانان شهر فلوجه با پولهای قطر و عربستان اعلام کرد که نیروهای ارتش در مبارزه علیه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در استان الانبار پیروزی کسب کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه تلویزیون دولتی عراق در گزارشی اعلام کرد: نیروهای امنیتی پایان عملیات نظامی در شهر رمادی در استان الانبار را اعلام کردند و پس از عملیات قهرمانانه نیروهای مسلح و پاکسازی رمادی از لوث وجود عناصر داعش و سایر گروههای تروریستی، زندگی در این شهر تقریبا به روند طبیعی خود بازگشته است.

این گزارش افزود: صدها کارمند دیروز به ادارات دولتی و دهها خانواده به خانه های خود بازگشتند و بازارهای تجاری و مراکز پزشکی بازگشایی شدند. نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در شهر به چشم می خورند و همه اینها نشانگر قدرت نیروهای مسلح عراق است که توانست داعش را به طور کلی در شهر از میان ببرد.

این گزارش همچنین به نقل از نوری مالکی نخست وزیر عراق اعلام کرد: بعد از تلفات و خسارت های سنگین نیروهای امنیتی عراق به گروه تروریستی داعش، ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه در تلاشی ناامیدانه از طرفدارانش خواست جوانان شهر فلوجه را از طریق پرداخت مبلغ 1500 دلار فریب دهند که این پول را عربستان و قطر تامین کرده بودند. البغدادی همچنین به آنها وعده داد که از جهاد نکاح نیز برخوردار خواهند شد اما اغلب جوان های فلوجه این پیشنهادها را رد کردند.

در این گزارش تلویزیونی همچنین آمده است: حدود 20 فرد مسلح از گروه داعش جدا شده و توبه کردند و بیزاری خود را از این گروه اعلام داشتند. دهها فرد مسلح نیز در شهر فلوجه از گروه به اصلاح" شورای نظامی انقلابیون الانبار" جدا شده و به نیروهای بیداری (اعضای عشایر هم پیمان با دولت) پیوسته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها