رسوایی خاخام ارشد صهیونیست به دلیل پولشویی

رسوایی خاخام ارشد صهیونیست به دلیل پولشویی
چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 13:28

پلیس رژیم صهیونیستی توصیه کرد که "یونا متسجر" خاخام سابق این رژیم به اتهام فساد و پولشویی مورد پیگرد قضایی قرار گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، متسجر 60 ساله که در مدت 10 سال بزرگترین خاخام یهودیان اشکنازبود، در روز 14 ژوئیه گذشته استعفا کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی در یونا متسجر را در نوامبر گذشته برای بازجویی درچارچوب تحقیقات آغاز شده از ماه ژوئن گذشته بازداشت اما بعدا بدون تفهیم اتهام آزاد کرد.

پلیس مبارزه با فساد رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای گفت: پولی که تحقیقات درباره آن در پرونده های مختلف فساد انجام می شود و یونا متسجر به دست داشتن در این پرونده ها مظنون است، تا میلیونها شیکل (صدها هزار دلار) بر آورد می شود.

این بیانیه افزود: پلیس این پرونده را به دادستان در قدس تحویل داد که آن را بررسی و سپس به یهودا وانشتاین دادستان کل ارجاع خواهد داد تا وی در نهایت تصمیم بگیرد که متسجر را تفهیم اتهام کند یا نه.

پیگرد قضایی متسجر خاخام بزرگ این رژیم درسال 2005 میلادی آغاز شد و در آن زمان این اتهام به او وارد شد که از خدمات یک هتل بزرگ در قدس به صورت غیرقانونی استفاده کرده است، اما دادستان کل تصمیم گرفت که به علت نبود دلایل کافی از ادامه پیگیری پرونده منصرف شود اما به یونا متسجر توصیه کرد که استعفا بدهد.

مسئولان سیاسی و خاخام های رژیم صهیونیستی تاکنون بارها درپرونده های فساد مالی و اداری و اخلاقی، رسوایی های بزرگی برای این رژیم به بار آورده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها