آمادگی دولت سوریه برای بررسی پیشنهاد مخالفان

آمادگی دولت سوریه برای بررسی پیشنهاد مخالفان
چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 19:33

العالم - معاون وزیر خارجه سوریه از آمادگی دولت این کشور برای بررسی پیشنهاد مخالفان درباره بیرون راندن تروریست‌های بیگانه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "فیصل مقداد" در گفت وگو با رویترز، با اشاره به توافق بی سابقه بین هیات مذاکره کننده سوری و نماینده گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه، آمادگی نظام سوریه برای بررسی پیشنهاد مخالفان در خصوص بیرون راندن تروریست های خارجی از این کشور را اعلام کرد.

خاطرنشان می شود که مخالفان سوری پیشتر، تشکیل دولت انتقالی برای نظارت بر برقراری کامل آتش بس زیر نظر سازمان ملل متحد با برخورداری از امکان اخراج نیروهای بیگانه را خواستار شده بودند.

نمایندگان دولت سوریه در جلسه مشترک با نمایندگان مخالفان تاکید کردند که پیش از توافق بر اجرای بند مربوط به مبارزه با تروریسم، نمی توان بررسی بندهای دیگر را آغاز کرد و اصرار مخالفان بر پیشبرد همزمان گفتگو در باره موضوع تروریسم و حکومت انتقالی و دولت فراگیر، سخنی بیهوده است که مانع رسیدن به توافق خواهد شد.

هیأت سوری در عین حال تاکید کرد که در جریان دور تازه نشست ها، نمایندگان مخالفین موضوع شورای انتقالی را مطرح کردند و ما هم بدون اعتراض، به گفته های آنان گوش دادیم و سپس بررسی بند مربوط به مبارزه با تروریسم آغاز شد.

با آغاز بحران سوریه در اسفند ماه سال 1389، رفته رفته تروریست هایی از 80 کشور جهان برای جنگ با مردم و حکومت سوریه وارد این کشور شدند که تروریست های چچنی با بیش از 14 هزار نفر در رتبه اول، تروریست های عربستانی با بیش از 12 هزار نفر در رتبه دوم و تروریست های تکفیری عراق با بیش از 11 هزار نفر در رده سوم بیشترین تروریست های موجود در سوریه هستند.

علاوه بر این تروریست هایی از 14 کشور اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس، نروژ، سوئد و... در سوریه در حال جنگ با مردم و دولت این کشور هستند.

50 تروریست آمریکایی نیز تاکنون برای جنگ به سوریه رفته اند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها