شکایت هلال احمر از مسببان مرگ دختر دانشجو

شکایت هلال احمر از مسببان مرگ دختر دانشجو
پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 22:31

جمعیت هلال احمر عربستان اعلام کرد از مسوولان و کارمندانی که مانع انجام وظیفه نیروهای امدادرسانی به بهانه عدم اختلاط زن و مرد شوند شکایت خواهد کرد.

سایت رسمی جمعیت هلال احمر عربستان سعودی امروز پنجشنبه به نقل از فیصل بن عبدالله بن عبدالعزیز رئیس این جمعیت نوشت: از هر مسؤول یا کارمندی که در ادارات و مکان های مختلف مانع ورود و انجام وظیفه نیروهای هلال احمر شود، شکایت خواهد کرد.

فیصل توضیح داد که دین، به حفظ سلامتی انسان دستور داده و قاعده فقهی "ضرورت باعث مباح شدن محرّمات می شود" در همین موارد کاربرد دارد.

وی با یادآوری اهمیت زمان در امداد رسانی و این که هر دقیقه تاخیر در کمک به مصدوم باعث کاهش شانس نجات او می شود، افزود: ما نمی پذیریم که عذر و بهانه هایی که ربطی به دین و دولت ندارد، باعث مرگ انسان ها شود.

فیصل از همه مسوولان و سازمانهای دولتی و خصوصی و مخصوصا مدارس و دانشگاهها و بازارهای زنانه خواست که کارکنان خود را با اصول کمک های اولیه آشنا کنند و از شهروندان نیز درخواست کرد به منظور عدم ایجاد مشکل برای فرود هلی کوپترهای امداد و رسیدن گروههای امدادرسانی، پیرامون محل حادثه تجمع نکنند.

هفته پیش گروه های امدادرسانی هلال احمر عربستان تلاش کردند به کمک یک دانشجوی دختر که در دانشگاه "الملک سعود" دچار سکته قلبی شده بود بشتابند، اما یکی از مسؤولان با درگیر شدن با نیروهای امداد به بهانه "عدم اختلاط زن و مرد" از ورود آنها جلوگیری کرد که در پی آن، دختر دانشجو بعد از دو ساعت جدال با مرگ، در نهایت جان باخت.

پرونده درگیری مذکور به پلیس ارجاع داده شده و جمعیت هلال احمر از تصمیم قاطع برای پیگیری شکایت خود خبر داده است؛ شکایتی که بازار بحث و جدل بر سر قوانین عرفی مربوط به عدم اختلاط دو جنس در عربستان سعودی را دوباره داغ کرده است.

پربیننده ترین خبرها