گزارش العالم از پیشروی ارتش سوریه درحومه دمشق

گزارش العالم از پیشروی ارتش سوریه درحومه دمشق
پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 23:16

دمشق، العالم- عملیات نظامی ارتش در شهر یبرود استان ریف دمشق برای دومین روز متوالی همچنان ادامه دارد و مسئولان نظامی از تسلط ارتش بر منطقه الجریجیر و بلندی های اطراف این منطقه خبر می‌دهند.

مازن سلمو خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه عصر امروز (پنجشنبه) گزارش داد: ارتش سوریه پس از درگیری سنگین با گروه های مسلحی مانند جبهه النصره و جبهه اسلامی همچنین منطقه زراعی ریما را نزدیک شهر یبرود به کنترل خود درآورد.

خبرنگار العالم افزود: توپخانه سنگین ارتش مواضع گروه های مسلح را در شهر یبرود و اطراف منطقه الصاله الریاضیه و نزدیک پاسگاه پلیس زیر آتش گرفت که به گفته مسئولان نظامی؛ تعدادی از اعضای جبهه النصره و جبهه اسلامی در این حمله توپخانه ای کشته شدند. 

سلمو گفت: برخی از منابع خبری وابسته به گروه های مسلح در سایت های ارتباط اجتماعی به کشته شدن 40 عضو جبهه النصره در درگیری چند ساعت گذشته با ارتش سوریه اذعان کرده اند.

گزارشگر العالم اعلام کرد : ارتش سوریه در مناطق السحل، القسطل و حوش پیشرفت کرده است و یک انبار اسلحه و مهمات را در اطراف شهر یبرود منهدم کرد شهری که مقر اصلی گروه های مسلح ِ مستقر در منطقه کوهستانی القلمون محسوب می شود.

منطقه کوهستانی القلمون شامل شهرها، روستاها و مناطقی مانند صیدنایا، عین منین، معلولا، رنکوس، تلفیتا، بخعه، جبعدین، حلبون، النبک، القطیفه، الرحیبه، یبرود، قاره، دیر عطیه، رأس المعره، قریه السحل و عسال الورد می شود.

سلمو افزود: بسیاری از اعضای جبهه النصره ، جبهه اسلامی و لواء اسلام در شهر یبرود مستقر هستند و افراد مسلحی که چند ماه پیش از شهر القصیر و دیرعطیه فرار کردند نیز در یبرود مستقر شده اند.

سلمو اعلام کرد: یبرود نزدیک منطقه مرزی عرسال لبنان واقع است و ارتش سوریه تلاش می کند که مسیرهای انتقال کمک های نظامی از عرسال به یبرود را قطع ، یبرود را محاصره و نهایتاً افراد مسلح را سرکوب کند .

سلمو گفت: ارتش هم اکنون در مساحتی حدود 80 کیلومتر مربع در منطقه کوهستانی القلمون خصوصاً یبرود و رنکوس با جبهه النصره و جبهه اسلامی می جنگد و تعداد افراد مسلح مستقر در این منطقه 5 هزار نفر برآورد می شود که اکثر آنها از مناطق مرزی لبنان آمده اند.

سلمو افزود: افراد مسلح جنایتی جدید در منطقه القنیطره استان ریف دمشق مرتکب شدند زیرا اهالی این منطقه از پناه دادن به آنها خودداری کرده بودند که در این جنایت 8 شهروند سوری کشته شدند .

MKH-13-14:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها