سید حسن نصرالله :

تکفیری ها در انفجارهای لبنان دست دارند

تکفیری ها در انفجارهای لبنان دست دارند
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 23:07

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان گفت که گروههای تکفیری در پشت انفجارهای لبنان هستند و این موضوع ارتباطی با حضور حزب الله در سوریه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سید حسن نصرالله یکشنبه شب در بخشی ازسخنان خود در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت با بیانه اینکه متهم سازي حزب الله به مسئوليت انفجارهاي لبنان ادامه خواهد يافت ، افزود: انفجارهاي لبنان ارتباطي به مداخله ما در سوريه ندارد و طرفهاي تكفيري قبل از ورود حزب الله به سوريه انفجارها و ترورها در لبنان را آغاز كردند.

وی تاکید کرد: از نظر اصولی ، لبنان هدف گروههاي تكفيري قرار داشته و این موضوع بخشي از طرح اسراييل براي تجزيه منطقه است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نقش برجسته حزب الله در نبرد قصیر و دمشق در سوریه یادآور شد:  اوضاع موجود اين اعتقاد را در ميان مردم تقویت کرده كه راه ما در زمينه جنگ در سوريه درست است.

وی گفت: اگر تكفيريون در سوريه پيروز شوند وضعيت سوريه بدتر از افغانستان خواهد شد. كشورهايي كه از گروههاي مسلح حمايت كردند نسبت به سرنوشت گروههاي مزبور شديدا نگرانند.

وی افزود: تکفیری ها وقتی آرای سیاسی و غیرسیاسی دیگران را نمی پذیرند ، خون آنان را مباح می کنند.  آنان در همه کشورهای منطقه در قالب گروه های مسلح تروریستی حضور دارند و فقط عقاید خود را قبول دارند و دیگران را نمی پذیرند.

وی یادآور شد: درگیری داعش و جبهه النصره با یکدیگر در سوریه قابل تأمل است. مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن بیش از 2 هزار عضو این دو گروه مسلح و ده ها حمله انتحاری آنها علیه همدیگر و منفجر کردن خودروهای بمب گذاری شده و وحشیگری آنها خبر می دهد.

سید حسن نصرالله با طرح این سوال که چرا داعش و جبهه النصره با همدیگر می جنگند، افزود :  این دو گروه درباره مسائل سیاسی یا یک حلقه چاه نفت با یکدیگر اختلاف دارند. این اختلافات نشان می دهد که سران و اعضای این گروه ها چه طرز تفکر عجیبی دارند.این دو گروه یک ایدئولوژی دارند ولی وقتی که درباره مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند ، همدیگر را کافر و مرتد می خوانند. چنین گروه هایی اگر با همدیگر درباره امور سیاسی یا مالی یا تشکیلاتی اختلاف داشته باشند ، فورا همدیگر را به ارتداد متهم می کنند.

وي با اشاره به موضع ديرهنگام برخي كشورها از جمله عربستان درارتباط با سوريه ، افزود :  عربستان اكنون به كساني كه تحريك به جنگ در سوريه مي كنند حمله مي كند در حالي كه ما 3 سال قبل در اين باره هشدار مي داديم.

دبیرکل حزب الله گفت : رياض مي داند بازگشت جوانان سعودي كه در سوريه مي جنگند براي عربستان فاجعه به بار خواهد آورد و تصميم تازه عربستان براي جلوگيري از مشاركت جوانان اين كشور در جنگ سوريه براي حفظ حكومت خودشان است.

وی تاكيد كرد : دخالت ما در سوريه براي دور كردن قتل و غارت و تعرض به نواميس است،  در حالي كه دولت لبنان سرش را زير برف كرده است.

وی يادآور شد : در حالي كه عربستان، آمريكا، اروپا و كشورهاي ديگر نسبت به گروه هاي مسلح سوريه ابراز نگراني مي كنند ، ما نيز به عنوان همسايه سوريه حق داريم نگران باشيم.

سید حسن نصرالله درهمین حال تصميم مقام هاي  تونس برای جلوگيري از سفر افراد مسلح به سوريه را شجاعانه توصیف کرد.

دشمنان مردم سوریه به دنبال آرامش دراین کشور نیستند

دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به موضع برخي كشورها در ارتباط با تحولات سوريه و نگراني از نقش مردم در تحولات آن افزود :  چرا از انتخابات در سوريه مي ترسند چون مي دانند افكار عمومي چگونه است.

وي گفت:  آمريكا خواستار دمكراسي در مصر است اما آن را در سوريه رد مي كند و از انتخابات در سوريه نگران است.

سيد حسن نصرالله با اشاره به جنايات تكفيري ها در ارتباط با مساجد، كليساها ، مسلمانان و مسيحيان در سوريه و وجود خطر تكفيريها و رژيم اشغالگر قدس براي لبنان ، يادآور شد :  اگر ارتش لبنان قوي شود به دانشگاهها، منازل و حوزه هايمان مي رويم.

وي گفت: اگر گروههاي مسلح در سوريه پيروز شوند جريان المستقبل، جماعت اسلامي و ديگران هيچ آينده اي نخواهند داشت.  

وي صبر و مقاومت مردم و اشخاص زيان ديده از انفجارهاي لبنان را ستود و افزود : بايد انضباط مردم در قبال انفجارهايي كه رخ داد را ستايش نماييم.  اين موضوع اگر نتيجه واكنش به ورود ما به سوريه باشد، مستحق فداكاري، صبر و تحمل تبعات است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بيان اينكه هر گونه واكنش نسبت به رويدادهاي جاري خدمت به تكفيريون است، خاطرنشان كرد : بايد مردم به اين اعتقاد برسند كه ما در اين نبرد پيروز خواهيم شد.  نبرد فعلي نيازمند وقت است چون سرنوشت ساز مي باشد پس اگر طول بكشد افق آن پيروزي است. بايد همه مسئوليت را بپذيرند چون همه هدف قرار دارند. نبايد از اين نبرد در اختلافات سياسي استفاده كرد. امنيت، مسئوليت نظام است و ما شريك در مقاومت هستيم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها