برق 40 درصد نفت عربستان را می‌سوزاند !

برق 40 درصد نفت عربستان را می‌سوزاند !
چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 08:59

بیش از نیمی از حجم مصرف برق در عربستان سعودی سالانه به کولرهایی اختصاص دارد که در اماکن عمومی و خصوصی نصب شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد با توجه به گرمای بسیار شدید، مصرف انرژی سالانه به شدت درحال افزایش است به صورتیکه در سال 2012 به 240.288 گیگاوات در ساعت رسید که سهم هر فرد 8.23 مگاوات می شود. این رقم دو برابر میانگین مصرف برق کشورهای دنیا است.
این گزارش حاکی است که عربستان روزانه برای جبران نیازهای داخلی نیازمند بیش از 4 میلیون بشکه نفت است که این رقم بسیار بالاتر از میانگین های بین المللی است.
عربستان با تولید روزانه تقریبا 10 میلیون بشکه نفت نخستین صادر کننده نفت در دنیا است.
کولرها و خنک کننده‌ها در عربستان که تعداد آنها بیش از 20 میلیون عدد اعلام شده بیش از نیمی از انرژی تولید شده در عربستان را مصرف می کنند. به همین دلیل مسئولان سعودی تلاش دارند برای کاهش مصرف برق معیارهایی بین المللی را برای تجهیزات خنک کننده داخلی یا وارداتی در نظر بگیرند.
همچنین بر اساس گزارش دو سال قبل گروه "سیتی گروپ"، عربستان احتمالا تا دو دهه دیگر به دلیل افزایش مصرف داخلی به وارد کننده نفت تبدیل می‌شود. چرا که مصرف برق در این کشور به شدت درحال افزایش است. با این حال کارشناسان سعودی این گزارش را نپذیرفته و تأکید کرده‌اند که این گزارش برمبنای اطلاعات دقیق نبوده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها