20کشته در خونبار ترین روز اعتراضات اوکراین

20کشته در خونبار ترین روز اعتراضات اوکراین
چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 09:48

به دنبال درگیری خونین و گسترش اعتراضات در اوکراین که سه شنبه به کشته شدن 20 نفر و زخمی شدن دهها نفر منجر شد، پلیس ضد شورش کنترل میدان استقلال کی‌یف پایتخت این کشور و محل اصلی اعتراضات، را در دست گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تلویزیون دولتی اوکراین، نیز دیشب تصاویری را از نیروهای ضد شورش این کشور پخش کرد که میدان استقلال کی‌یف تحت کنترل خود در آورده اند.
آخرین گزارش ها از درگیری های نیروهای امنیتی اوکراین و معترضان حاکی از کشته شدن دست کم 20 تن از جمله 6 نیروی پلیس است.
پلیس گفته است حدود 50 نیروی امنیتی در این درگیری های زخمی شده اند و گفته می شود که درگیری های روز سه شنبه خونبارترین روز از آغاز اعتراضات در اوکراین بوده است.
پلیس دو ساعت به معترضان زمان داده بود تا این میدان را ترک کنند و اعلام کرده بود در غیر این صورت باید منتظر "تدابیر شدید" باشند.
اگر چه بعد از این درگیری ها، رهبران مخالفان با ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری اوکراین، دیدار کردند اما طرفین نتوانستند به راه حلی برای پایان دادن به درگیری‌ها دست یابند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اتحادیه اروپا را متهم به گسترش دامنه نفوذش در اوکراین کرده است.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز از دولت اوکراین خواسته‌اند به منظور حفظ وحدت ملی آن کشور، حل بحران کنونی از طریق مذاکره با مخالفان را به طور جدی پیگیری کند. اتحادیه اروپا همچنین در تازه ترین اظهار نظر در باره اعتراضات اوکراین، این کشور را به تحریم یکجانبه تهدید کرده است.
بحران کنونی اوکراین در نوامبر سال گذشته و پس از آن آغاز شد که دولت این کشور اعلام کرد از درخواست عضویت در اتحادیه اروپا منصرف شده و در عوض، ترجیح داده روابط تجاری و اقتصادی خود را با روسیه گسترش دهد.
پس از آن معترضان اوکراینی که خواستار پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا هستند در مخالفت با این تصمیم دولت اعتراضاتی گسترده را در کی‌یف، پایتخت و سایر شهرهای این کشور سازماندهی کردند.
مخالفان همچنین خواستار برکناری ویکتور یانکوویچ، رییس جمهور و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها