پیام انفجارهای بیروت از نگاه مقام لبنانی

پیام انفجارهای بیروت از نگاه مقام لبنانی
چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 19:42

بيروت، العالم – دبیر اتحادیه احزاب و گروه‌های لبنانی تاکید کرد، تکفیری ها با دو اقدام تروریستی روز چهارشنبه خود در بیروت این پیام را به مردم لبنان دادند که همچنان به برنامه شوم تروریستی خود در لبنان و سوریه ادامه می دهند.

"خالد الرواس" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، افزود: تکفیری ها با دامن زدن به این جنایت ها به مردم لبنان ثابت کردند که اقدامات تروریستی آنها در راستای خوش خدمتی به برخی طرف های منطقه ای و بین المللی، همه طیف ها و اقشار مختلف لبنان را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به تامین امنیت لبنان به عنوان یک ضرورت، تاکید کرد: دولت جدید لبنان که همه گروه ها و احزاب لبنانی در آن نقش و حضور دارند، با تروریسم و اقدامات تروریستی مقابله خواهد کرد و امنیت و ثبات را به لبنان بازخواهد گرداند.

الرواس همچنین وجود اجماع مردمی و سیاسی در لبنان درخصوص مقابله با تروریسم را دیگر ضرورت در این کشور برشمرد و اظهار داشت: دولت جدید لبنان تمام دستگاه های امنیتی از جمله ارتش این کشور را برای مقابله با تروریسم به کار گرفته است.

دبیر اتحادیه احزاب و گروه های لبنانی گفت: ارتش لبنان در مقابله به تروریسم کوتاهی نکرده و همواره برای برقراری امنیت در کشور تلاش کرده است و دولت لبنان نیز باید ارتش را هم از نظر سیاسی و هم از نظر تجهیزاتی حمایت کند تا ارتش بتواند ماموریت خود را به نحو شایسته انجام دهد.

امروز در دو جنایت انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه بئر حسن در جنوب بیروت (در مقابل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی، دفتر صدا و سیما و دفتر ایرنا، شش نفر کشته و بیش از صد نفر زخمی شدند. گروه تروریستی موسوم به "عبدالله عزام که 2 ماه پیش مسئولیت انفجار تروریستی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را به عهده گرفته بود، امروز نیز مسولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفت.

tt-19-14:43

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها