زن گدای لیسانسه در مسجدالحرام چه می‌کند؟ +عکس

زن گدای لیسانسه در مسجدالحرام چه می‌کند؟ +عکس
چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 20:54

العالم - هر روز اخبار مربوط به فساد، فقر و بیکاری در کشور نفت‌خیز و ثروتمند عربستان در رسانه‌ها منتشر می شود؛ اما ظاهرا برای خاندان آل سعود، کمک مالی به پروژه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و ارسال سلاح برای تروریست‌هایی که منطقه را به آتش کشیده‌اند، مهم‌تر از رسیدگی به وضعیت شهروندان عربستانی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ام محمد" یک زن عربستانی ساکن مکه مکرمه و دارای مدرک تحصیلی لیسانس است و با آن که به ادارات مختلفی مراجعه کرده، تاکنون نتوانسته شغلی پیدا کند.

 این زن فقیر عربستانی یک بار به جمعیت خیریه ای در محله الحمراء مکه مراجعه کرد، اما یکی از قوانینی که توسط حکومت آل سعود وضع شده، مانع بهره مندی وی از کمک های خیریه شد.

"ام محمد" به همراه خانواده اش به چندین موسسه خیریه دیگر هم مراجعه کردند؛ و آنقدر در راهروهای سازمان ها و قوانین مختلف سرگردان شدند تا به ناچار به تکدی گری روی آورده و برای به دست آوردن قوت روزانه، چشم به دست عابران دوختند. آنان حتی اوراق هویتی خود را هم نزد راننده تاکسی گرو گذاشته اند، تا زمانی که کرایه خود را بپردازند.

روزنامه القدس العربی با چاپ تصویر مبهم از فرزندان این زن نوشت: ام محمد متاهل است و 5 فرزند دارد؛ او و خانواده اش در شرایط سختی به سر می برند؛ آنها به مدت سه روز در حرم شریف مکه نشستند و درحالی که لباس هایشان در کیسه های زباله همراهشان بود قوت روزانه خود را از دست زائران حرم الهی گرفتند.

این گونه خبرها از گوشه و کنار عربستان در حالی منتشر می شود که حکام آل سعود تاکنون برای به خاک وخون کشیدن مردم سوریه و براندازی حکومت این کشور میلیاردها دلار هزینه کرده ند. 

پربیننده ترین خبرها