چرا شهروندان از تابعیت آمریکایی انصراف می‌دهند؟

چرا شهروندان از تابعیت آمریکایی انصراف می‌دهند؟
چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 21:25

العالم - سال 2013 حدود سه هزار شهروند دارای تابعیت و گذرنامه آمریکایی، مقابل سفارتخانه‌های این کشور در نقاط مختلف جهان صف کشیدند تا انصراف خود را از تابعیت واشنگتن کنند و اسناد و مدارک خود از جمله پاسپورت را تحویل دهند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این رقم که تنها مربوط به سال 2013 است، بیانگر رشد سه برابری پدیده انصراف از تابعیت آمریکایی در مقایسه با 5 سال گذشته است.

بر اساس این گزارش شمار زیادی از انصراف دهندگان از تابعیت آمریکایی، به علت مخالفت با قانون مالیاتی این کشور چنین تصمیمی گرفته اند زیرا قانون مالیاتی آمریکا با سایر کشورها متفاوت است و مالیات شامل همه شهروندان با هر درآمدی می شود و حتی اتباع آمریکایی مقیم خارج نیز ملزم به پرداخت مالیات هستند.

به عقیده کارشناسان امور مالیات و مهاجرت، پدیده انصراف از تابعیت آمریکایی از سال 2010 همزمان با تصمیم بانک فدرال آمریکا مبنی بر ملزم شدن آمریکایی ها به اعلام دارایی های با ارزش بالای 50 هزار دلار خود در خارج و نیز اعلام هرگونه حساب بانکی بالای 10 هزار دلار در خارج، آغاز شد.

این پدیده سال 2012 با تشدید تدابیر مالیاتی بویژه با آغاز اجرای قانون الزام همه موسسات مالی به ارائه اطلاعات درباره حساب ها و سرمایه گذاری های خارجی شهروندان آمریکایی، روند رشد خود را آغاز کرد.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها