برکناری ادریس و تشدید شکاف در ارتش آزاد

برکناری ادریس و تشدید شکاف در ارتش آزاد
چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 22:41

العالم - تعدادی از سرکردگان تروریست های سوریه امروز (چهارشنبه) ضمن انتشار بیانیه‌ای، با برکناری سلیم ادریس فرمانده ستاد "ارتش آزاد" سوریه مخالفت کرده و آن را تصمیمی ناهماهنگ با خواسته نیروهای درحال مبارزه با حکومت سوریه برشمردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فاتح حسین" سرکرده گروهک موسوم به ارتش آزاد در مناطق مرکزی سوریه با انتشار بیانیه ای که در یوتیوپ نیز قرار گرفته اعلام کرده که "ما سران گروههای مسلح و شوراهای سیاسی فعال در میدان های جنگ در پاسخ به اراده نیروهای انقلابی و نظامی، برکناری رئیس ستاد ارتش آزاد را غیرقانونی و بی اعتبار می دانیم".

وی می افزاید: هیچ مجموعه ای خارج از خاک سوریه حق ندارد تصمیمی که نماینده دیدگاههای نیروهای مسلح در میدان داخلی سوریه نیست، اتخاذ کند.

البته امکان تشخیص دقیق چهره های حاضر در این ویدئو که 9 تن هستند و با پوشیدن لباس نظامی خود را سران احزاب و شوراهای نظامی سوریه معرفی کرده اند، وجود ندارد.

آنها ضمن تاکید بر ادامه جنگ با دولت سوریه در یک صف واحد و به سرکردگی سلیم ادریس، وی را نماینده خود در داخل و خارج از سوریه معرفی کرده، می افزایند: هیچ گروهی که خارج از خاک سوریه است حق ندارد تصمیمی بگیرد که با نظر و دیدگاه نیروهای معارض داخلی همخوانی ندارد.

این بیانیه، شورای "عالی" نظامی ارتش "آزاد" سوریه را به خودکامگی در اتخاذ تصمیم های یک جانبه که با شرایط بحران در این کشور تناسب ندارد و همواره باعث ایجاد اختلاف میان نیروهای مسلح در سوریه می شود، متهم کردند.

یک مقام سابق در ستاد مشترک ارتش "آزاد" که نامش فاش نشد، به خبرگزاری فرانسه گفت: سرکرده های گروههای مسلح و تعدادی از تشکل های نظامی فعال در مبارزات، برکناری ادریس را نوعی کودتا می دانند و بیش از صد تن از سرکردگان تشکل های مختلف از جمله "جیش المجاهدین" ضمن دیدار با ادریس، حمایت خود را از وی اعلام کرده اند.

وی ضمن آن که احمد الجربا رئیس ائتلاف مخالفان سوری را در تصمیم شورای عالی نظامی ارتش آزاد مقصر دانست، وی را به فساد مالی و ارتشا متهم کرد و گفت: سران تشکیلات به او اعتماد ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها