نگاه صهیونیستها به دولت جدید لبنان

نگاه صهیونیستها به دولت جدید لبنان
پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 - 13:50

العالم - محافل صهیونیستی از تشکیل دولت جدید لبنان به نخست وزیری سلام تمام، ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: نزاع لبنانیها برای تشکیل دولت جدید به نفع حزب الله و همپیمانش "میشل عون" تمام شد. تعداد وزرای دو جناح مخالف یعنی المستقبل و حزب الله در ظاهر برابرند؛ اما به دنبال عدم انتخاب "اشرف ریفی" رئیس سابق اداره امنیت داخلی لبنان بعنوان وزیر کشور که خواسته سعد حریری بود، می توان تاثیر حزب الله را در تدوین بیانیه وزارتی لمس کرد.

وی گفت: انتخاب "تمام سلام" بعنوان نخست وزیر آینده لبنان با رویکرد میانه رو، به تلاشهای ده ماهه برای جلب رضایت دو طرف نزاع در لبنان پایان داد. وی پیش از این طی چهار دوره، بعنوان نخست وزیر لبنان در دولتهای مختلف ایفای نقش می کرد.وی از مادری سوری زاده شده و همسرش نیز از کشور سوریه است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: وزارت امورخارجه ایران در تحقق دستاورد اخیر در لبنان نقش آفرینی کرد. سفر اخیر "محمد جواد ظریف" به لبنان و دیدارش با سیاستمداران این کشور در ایجاد دولت جدید تاثیر گذار بود.

وی افزود: دولت جدید لبنان برخواسته از آشتی ملی نیست بلکه هدف اصلی از تشکیل آن زمینه سازی برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور است.

حزب الله با سرافرازی بحران سیاسی لبنان را پشت سر گذاشت.

پربیننده ترین خبرها