به دنبال حمله ارتش صورت گرفت؛

فرار تروریستها از قلمون به جولان اشغالی

پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 - 17:16

ارتش سوریه با انجام عملیات سنگین علیه گروه های مسلح، مناطق "عین التینه"، "الناصریه" و "الدوایه" را در حومه "قنیطره" در ارتفاعات "قلمون" پاکسازی کرد، و با تسلط بر بسیاری از محورهای این مناطق دهها تروریست مجبور شدند به دامان رژیم صهیونیستی در منطقه اشغال شده جولان پناه برند.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری العالم، عملیات ارتش سوریه در منطقه مرتفع قلمون درحالی ادامه دارد که اختلافات شدیدی بین گروه های مسلح به وجود آمده است، و حتی سرازیر شدن انواع سلاحها از سوی برخی کشورهای منطقه و قدرت های بین المللی به سوی آنها نیز تاثیری در اتحادشان نداشته است.
به گزارش منابع نظامی، ارتش سوریه ستونی از خودروهای تروریست ها را که حامل تیربار دوشکا بود، در اطراف شهر یبرود هدف قرار داد و به دنبال آن تعدادی از تروریست های جبهه النصره به هلاکت رسیدند.
در شهر عدرا نیز ارتش سوریه با انهدام مهمات گروه تروریستی موسوم به "جبهه اسلامی" 7 تن از اعضای آن را به هلاکت رساندند که در میان آنها چند نفر تابعیت غیرسوری داشتند.
همچنین توپخانه سنگین ارتش در منطقه غوطه شرقی پایگاههای تروریست ها در زملکا و دوما را هدف قرار داد و همزمان از نفوذ عناصر مسلح از منطقه نزدیک بیمارستان حرستا جلوگیری کرد که این درگیری ها به کشته شدن 5 تن از تروریست های وابسته به گروهک موسوم به جیش الاسلام منجر شد.
سرتیپ یحیی سلیمان کارشناس بازنشسته ارتش سوریه در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: درحال حاضر تمرکز اصلی ما بر منطقه یبرود است اما این به آن معنا نیست که در سایر مناطق تلاشی صورت نمی گیرد بلکه همگی در موازات یکدیگر در حال پیشرفت هستند.
سلیمان افزود: عملیات نظامی در سایر میادین از جمله در غوطه و بخصوص دوما و نیز در غوطه غربی و در برخی بخش های داریا ادامه دارد و همزمان فرایند آشتی نیز درحال انجام است.
این گزارش می افزاید که بعد از پاکسازی روستاهای التینه، الناصریه، اللهجه و الدوایه توسط ارتش، تروریست ها به سوی ارتفاعات اشغالی جولان گریختند اما درگیری های شدیدی در الزبیده و یرزن در ریف القنیطره ادامه دارد که برتری ارتش در این مناطق کاملا مشهود است.
همچنین ارتش سوریه با هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی موسوم به جبهه اسلامی در القامعیه و یبرود واقع در منطقه قلمون، 18 تن از اعضای این گروه را به هلاکت رساند.
در سایه پیشروی گسترده نیروهای ارتش سوریه در محورهای مختلف و به ویژه منطقه "قلمون" در استان ریف دمشق، جنگ در مناطق جنوبی این کشور با تصمیم آمریکا و حمایت تسلیحاتی عربستان شدت بیشتری می گیرد. بر اساس گزارشها، عربستان در حال رساندن موشک های ضد هواپیما به دست تروریستها در سوریه است که این امر از نظر مسئولان سوری به معنای بسته شدن راه حل سیاسی حتی به صورت موقت و ادامه راهکار نظامی جهت تغییر توازن قدرت به نفع گروه های مسلح و تروریستی است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها