مشاور مالکی: طرح جایگزین برای فلوجه وجود ندارد

مشاور مالکی: طرح جایگزین برای فلوجه وجود ندارد
پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 - 22:02

مشاور نخست وزیر عراق تاکید کرد که هیچ طرح جایگزینی برای پایان دادن به بحران فلوجه ارائه نشده است.

به گزارش پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "علی الموسوی" در گفت وگو با سایت عراقی "سومریه نیوز" گفت: هیأت وزیران، هفته گذشته طرح نخست وزیر برای پایان دادن به بحران استان الانبار را تصویب کرد، و برای اجرای این طرح، بودجه ویژه‌ای اختصاص یافت. و غیر از این طرح، هیچ طرح دیگری ارائه نشده است.
این درحالی است که "فالح العیساوی" نایب رئیس مجلس عراق، امروز پیش از اعلام این خبر گفته بود که نوری مالکی با طرحی که شورای استانداری الانبار در خصوص بحران فلوجه ارائه کرده، موافقت کرده است؛ و این طرح بر پایه توقف حملات هوایی و خروج نیروهای ارتش از شهر فلوجه استوار است.
"علی الموسوی" مشاور نخست وزیر عراق تاکید کرد: برخی سعی دارند طرح نخست وزیر را که در سفر اخیرش به الانبار ارائه کرد، با ارائه طرح های پراکنده، خدشه دار کنند. اما واقعیت این است که هیچ طرحی، جز طرح مصوب هیأت دولت در دستور کار قرار ندارد.
نوری مالکی چند روز پیش به همراه شماری از مسئولان به استان الانبار رفت و دستور استخدام 10 هزار تن از فرزندان عشایر در شهر الرمادی را که در مبارزه با عناصر داعش شرکت داشتند صادر و تاکید کرد که همه مطالبات مردم رمادی (مرکز الانبار) که به دولت مربوط می شود، فورا برآورده خواهد شد.
هیأت وزیران عراق اخیرا طرح نوری مالکی برای برقراری امنیت و ثبات در الانبار و جبران خسارت های وارد شده به اموال عمومی و خصوصی شهروندان این استان را تصویب و مقرر کرد که کمیته‌ای عالی به ریاست مالکی و با عضویت وزیران اسکان و بازسازی، دفاع، کشور، شهرداری ها، دارایی، برق و هجرت و مهاجران تشکیل شود که استاندار الانبار و رئیس شورای استانداری نیز در آن حضور خواهند داشت، و بر روند بازسازی این استان و تهیه طرح‌ها و نقشه های لازم برای این امر، نظارت کنند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها