تروریست های سوریه دیوار محافظ رژیم صهیونیستی

تروریست های سوریه دیوار محافظ رژیم صهیونیستی
جمعه 2 اسفند 1392 - 12:50

العالم - بعد از شکست طرح سقوط دمشق، رژیم صهیونیستی تلاش می کند آنچه را که به اصطلاح "دیوار خوب" می نامد، در جنوب سوریه ایجاد کند تا عناصر مسلح مخالف سوری از طریق آن از این رژیم در برابر جبهه سوریه حمایت کنند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، خبر فرود آمدن یک فروند هواپیمای آمریکایی حامل سلاح و تجهیزات در فرودگاه "المفرق" اردن در سه هفته پیش، چیزی جز اعلام طرحی آمریکایی – صهیونیستی نبود که با اطلاعات مطمئن موجود در نزد سرویس های امنیتی سوریه و مقاومت درباره انتقال اتاق عملیات نزدیک به مرزهای سوریه – ترکیه تا شهر الرمثا در اردن همزمان شده بود.

این درحالی است که منابع امنیتی ذیربط در گفتگو با روزنامه " الأخبار" چاپ لبنان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تلاشی مضاعف را برای ایجاد به اصطلاح "دیوار خوب" در منطقه جنوب سوریه ، مشابه " دیوار مزدوران " که آنرا با هدف حمایت از مرزهای شمالی خود درجنوب لبنان بنا کرد ، آغاز کرده است.

اطلاعات واصله همچنین حاکی از آن است که عملیات محاصره دمشق شکست خورده ، مناطق ریف دمشق به دست نیروهای ارتش سوریه و حزب الله افتاده و جبهه السویداء و مناطق شمالی و میانه در استان درعا تقویت شده و ارتش سوریه به پیشرفت میدانی مهمی در منطقه "جبل الشیخ" دست یافته است که در نهایت ، طرح سرنگونی دمشق را با شکست روبرو کرده است.

به موجب این اطلاعات، درنتیجه این تحولات، رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای ساخت به اصطلاح آنچه که آن را "دیوار خوب" می نامد، با هدف بهره برداری از فرصت و دور کردن یگان های زرهی ارتش سوریه و جلوگیری از رسیدن نیروهای مقاومت به جنوب لبنان آغاز کرده است تا بدین ترتیب از ارتباط دو جبهه سوریه و لبنان درهرگونه جنگی که رژیم صهیونیستی درآینده بخواهد در لبنان یا جنوب سوریه به راه بیندازد، جلوگیری کند.

درهمین حال ، منابع نزدیک به کلیساها در بیروت نیز به نقل از منابع وابسته به کلیساهای آمریکایی به " الأخبار " اعلام کردند " اسراییل قصد دارد که "دیوار خوب " را احداث کند و آمریکایی ها را متقاعد کرده که ساخت این دیوار مفید است و آن ها را به دادن سلاح و تجهیزات به مخالفان و آموزش عناصر مسلحی که در آینده با همکاری با اردن ، تحت سلطه این رژیم در جنوب سوریه درخواهند آمد ، تشویق می کند.

افزون بر این ، تحولات میدانی درجنوب سوریه از القنیطره گرفته تا درعا و السویداء ، نشان می دهد که "وخامت اوضاع در جبهه جنوبی" که "رابرت فورد" سفیر سابق آمریکا در دمشق درباره آن سخن گفته بود ، درعمل تحقق یافته است.

اطلاعات منابع امنیتی دیگر و نیز اطلاعات واصله از داخل منطقه اشغالی جولان در سوریه حاکی از آن است که ارتش رژیم اسراییل به انتقال عناصر مسلح در داخل اراضی اشغال شده از منطقه جبل الشیخ تا روستاهای القنیطره و بالعکس اقدام می کند تا آن ها از حملات ارتش سوریه و کمین های نیروهای دفاع ملی و کمیته های مردمی مستقر در دشت ها و دره های روستاها در امان باشند.

منابع یاد شده افزودند: ارتش رژیم اشغالگر به حفر خندق ها و نصب سیم های خاردار برای جلوگیری از پیشروی عناصر کمیته های مردمی به سمت گذرگاه های عناصر مسلح اقدام کرده است.

این منابع همچنین اعلام کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی هراز گاهی و در زمان تشدید درگیری ها ، مواضع ارتش سوریه و مراکز تجمع نیروهای کمیته های مردمی را هدف حمله قرار می دهند.

پربیننده ترین خبرها