اوضاع انسانی شهر سلیمان بیک عراق پس از حمله داعش

جمعه 2 اسفند 1392 - 21:33

سلیمان بیک – العالم – درگیری‌ها در شهر "سلیمان بیک" در استان صلاح الدین (شمال بغداد) به دلیل هجوم عناصر گروه تروریستی داعش، موجب آوارگی بیش از 6 هزار خانوار عراقی و قطع شدن جاده بین المللی شد.

"جودت عساف" خبرنگار شبکه العالم از شهر سلیمان بیک گزارش داد، با آغاز درگیری‌ها در این شهر، سلیمان بیک شاهد خروج خانواده‌ها و آواره شدن آنان در مناطق اطراف بود. همه در انتظار برقراری ثبات و امنیت برای بازگشت به خانه‌های خود بودند. این درگیری‌ها همچنین موجب قطع شدن جاده بین المللی شد. این جاده شمال و جنوب عراق را به هم متصل می کند.
شماری از آوارگان به خبرنگار العالم گفتند، به دلیل قطع شدن جاده و بسته شدن راه، 30 روز است که در انتظار هستند تا وارد این شهر شوند، و امکان خبر گرفتن از خانواده‌هایی که در شهر باقی مانده‌اند، وجود ندارد.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: در نتیجه این درگیری‌ها 2 کشته و 24 مجروح به بیمارستان کرکوک منتقل شدند. بیشتر این قربانیان از شهروندان بودند.
"شلال عبدل" فرماندار طوزخورماتو به خبرنگار العالم تأکید کرد: منطقه سلیمان بیک در طوزخورماتو به دلیل ورود عناصر داعش به آن دچار وضعیت بسیار بدی شد.
وی با اشاره به نیاز شدید آوارگان به غذا و سرپناه افزود: پس از نفوذ عناصر داعش و آغاز درگیریها حدود 5 تا 6 هزار خانوار از این شهر آواره شدند به صورتیکه حدود 300 تا 400 خانوار به کوه‌ها و دشتها پناه بردند.
خبرنگار العالم در ادامه اظهار داشت: نیروهای ارتش عراق طی 2 روز گذشته توانستند بیشتر مناطق سلیمان بیک را از وجود عناصر داعش پاکسازی کنند.

20:10- 21- tok

پربیننده ترین خبرها