سرکوب خونبار مخالفان در جنوب یمن

سرکوب خونبار مخالفان در جنوب یمن
شنبه 3 اسفند 1392 - 15:34

عدن، العالم ـ نیروهای امنیتی یمن با حمله به معترضان در عدن (جنوب) و هدف قرار دادن آنان با گلوله جنگی، دو تن را کشتند و 16 نفر را مجروح کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، نیروهای امنیتی یمن برای جلوگیری از رسیدن هواداران "جنبش جنوب" به میدان العروض در منطقه "خور مکسر" در عدن و برگزاری تجمع در اعتراض به نتایج گفتگوی ملی و طرح فدرالی شدن یمن، از گلوله های جنگی، پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کردند.
این درگیریها از پنج شنبه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دهها هزار نفر از هواداران جنبش جنوب قصد دارند با ورود به میدان اصلی این شهر، مخالفت خود را با طرح فدرالی شدن یمن اعلام کنند. آنها خواهان جدایی شمال از جنوب کشور هستند. اما تلاشهای آنها به دلیل حضور گسترده نیروهای امنیتی، و بستن راه های اصلی ناکام ماند.
"قاسم داوود" یکی از رهبران حزب سوسیالیست یمن در گفتگو با شبکه خبری العالم با بیان این که ساکنان جنوب حق مخالفت دارند، خاطرنشان کرد، از نظر آنان مساله فقط تقسیم جنوب به دو منطقه نیست بلکه آنچه برای آنها اهمیت دارد آینده ملت این منطقه و حل مساله جنوب است؛ و اینکه آینده روابط میان مناطق شمال و جنوب یمن چگونه خواهد بود.
وی افزود: هدف آنها از این تقسیم بندی آن است که درگیری ها به جنگ بین شمال و جنوب تبدیل شود؛ آنان می خواهند که در یمن شمالی ها و جنوبی ها بر سر مناطق بجنگند.
دیروز هزاران نفر از نظامیان از نهادهای مختلف نظامی و امنیتی برای جلوگیری از اعترضات جنبش جنوب در میدان اصلی شهر مستقر شدند، و برای متفرق کردن مردم ازگلوله های جنگی و گاز اشک آور استفاده کردند و شماری را به خاک و خون کشیدند.

"عبدالرئوف زین السقاف" یکی از رهبران جنبش جنوب در مصاحبه با العالم از سکوت جامعه بین الملل و نهادهای حقوق بشر در مقابل جنایتهای دولت یمن انتقاد کرد و گفت: به کسانی که در گفتگوی یمن شرکت کردند می گوییم که آیا این همان گفتگوی شما و نتایج آن بود؟

MKH-22-11:00

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها