واکنش سوریه به قطعنامه جدید شورای امنیت

واکنش سوریه به قطعنامه جدید شورای امنیت
دوشنبه 5 اسفند 1392 - 09:58

وزارت خارجه سوریه با اشاره به قطعنامه جدید شورای امنیت درباره کمک های انسانی، بر ادامه همکاری با سازمان ملل متحد برای تامین و رساندن کمک های بشردوستانه به مردم و زیان دیدگان از حملات گروه های مسلح در همه استان ها بدون هیچ گونه تبعیضی تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه دربیانیه خود بر آمادگی برای همکاری با نماینده سازمان ملل در سوریه و سازمان های بین المللی فعال در امور انسانی به منظور توافق درخصوص ساز و کارهای لازم جهت اجرای قطعنامه 2139 شورای امنیت براساس احترام به اصول منشور سازمان ملل، قوانین بین المللی و موازین مربوط به فعالیت های بشردوستانه تاکید کرده است.
در این بیانیه آمده است: دولت سوریه همواره به وظیفه خود برای تامین نیازهای ضروری شهروندان عمل کرده و دراین راه با سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی از طریق یک سلسله طرح های پی درپی مورد توافق از سال 2012 میلادی همکاری کرده است.
وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد: آخرین طرح ارایه کمک های انسانی به مردم سوریه، همان تامین نیازها در سال 2014 میلادی بود؛ طرحی که توافق درباره آن در دسامبر گذشته صورت گرفت و همچنین اقدامات اخیر توانست دامنه فعالیت های سازمان ملل را افزایش دهد و همین امر اجازه توزیع ماهیانه کمک های غذایی برای حدود سه میلیون و 800 هزار شهروند سوری را داد.
این وزارتخانه تاکید کرد: رسیدگی و حل و فصل بحران انسانی در سوریه نیازمند حل و فصل ریشه ای و مقابله با عوامل ایجاد کننده این بحران است که در صدر آنها، مقابله با تروریسم مورد حمایت از خارج از کشور و برداشته شدن تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا و دیگر کشورها علیه سوریه قرار دارد.
این بیانیه افزود: اذعان شورای امنیت به افزایش تروریسم تکفیری مرتبط با القاعده و دعوت برای مبارزه با تروریسم و شکست دادن آن، گامی در مسیر درست است که دمشق چشم انتظار تکمیل آن با گام های بیشتری از طریق ملزم کردن حامیان مالی، نظامی و آموزشی گروههای مسلح در سوریه است تا از حمایت خود از تروریسم دست برداشته و به قطعنامه های شورای امنیت در این زمینه تن دهند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر شنبه (3 اسفند ماه) قطعنامه‌ای در مورد تسهیل کمک‌های انسان‌دوستانه به شهروندان در سوریه را به تصویب رساند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها