سرکرده "جبهه النصره"، داعش را تهدید کرد

سرکرده
سه شنبه 6 اسفند 1392 - 16:20

سرکرده گروه تروریستی "جبهه النصره" تهدید کرد که حملات ضد گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) در عراق و سوریه شدت خواهد گرفت.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایتهای نزدیک به گروه جبهه النصره امروز فایل صوتی ضبط شده‌ای را از اظهارات "ابومحمد جولانی" منتشر کردند که در آن به صراحت عناصر گروه داعش را تهدید کرده است.
جولانی تأکید کرد: می دانید که صدها تن از برادران در عراق دشمن داعش هستند که برای جنگ با این گروه آماده اند.
جولانی به نام این افراد اشاره‌ای نکرد.
اظهارات جولانی دو روز پس از هلاکت "ابوخالد السوری" سرکرده گروه "احرار الشام" به دست یکی از عناصر داعش منتشر می‌شود.
جولانی با اشاره به سرکرده احرار الشام گفت که او دوست "اسامه بن لادن" سرکرده سابق القاعده و همچنین "ایمن الظواهری" سرکرده فعلی این گروه و "ابومصعب الزرقاوی" بود.

وی به داعش 5 روز مهلت داد تا با گروه هایی که با آنها در سوریه در جنگ است، وارد "داوری بر اساس شرع" شود، و در غیر این صورت جنگ علیه داعش در عراق و سوریه شدت خواهد گرفت.

جولانی در ادامه با تأکید بر ضرورت توقف همه درگیری ها بین گروه های مسلح اظهار داشت، که داعش باید همه فتواهایش مبنی بر تکفیر گروه های مسلح درسوریه را لغو کند.

جولانی با اشاره به آمادگی گروههای مسلح برای قیام علیه داعش در صورت نپذیرفتن این پیشنهاد، گروههای موسوم به بیداری در عراق را به خاطر ترک نبرد با آمریکا مورد انتقاد قرار داد.
هنوز درستی این فایل صوتی مشخص نشده و داعش نیز به طور رسمی به آن واکنش نشان نداده است.
حمله ارتش آزاد و جبهه النصره و جبهه اسلامی به عنوان همپیمانانش به مواضع داعش در شمال سوریه باعث عقب نشینی داعش از شهرها و روستاهایی شد که در آن حضور داشت که آخرین آن استان دیرالزور بود.
همچنین در جریان درگیریهای مزبور شماری از طرفین به هلاکت رسیده و زخمی شدند. 

با وجود آنکه همه گروه های مسلح و تروریستی در سوریه از سوی برخی طرفهای خارجی به ویژه عربستان حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند، این گروه ها برای دستیابی هرچه بیشتر به این کمکها تلاش می کنند علاوه بر دیگرگروه ها، مناطق بیشتری را تحت کنترل خود در آورند. 

پربیننده ترین خبرها